08:56|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1396 - 19:30
کد خبر: 7454

سخنان ترامپ موضوع جدیدی نیست که در اقتصاد ایران اثر گذارد

هر مقوله سیاسی دربردارنده وجه اقتصادی نیز می باشد، و سخنان و موضع گیری های ترامپ می تواند به جز اقتصاد ایران و آمریکا سایر کشورها را نیز طبیعتا تحت تاثیر قرار دهد واین موضوع در اصل به تجارت بین الملل باز می گردد.

سخنان ترامپ موضوع جدیدی نیست که در اقتصاد ایران اثر گذارد

علی خسروزاده  کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در خصوص تاثیر سخنان ترامپ بر روی اقتصاد و دلار  گفت: در حالت کلی می توان گفت هر مقوله سیاسی دربردارنده وجه اقتصادی نیز می باشد، و سخنان و موضع گیری های ترامپ می تواند به جز اقتصاد ایران و آمریکا سایر کشورها را نیز طبیعتا تحت تاثیر قرار دهد واین موضوع در اصل به تجارت بین الملل باز می گردد.
خسروزاده اقتصاد آمریکا را دارای قدرت نفوذ بالا ارزیابی کرده كه در سراسر دنیا توسط شرکت هایش که حلقه های اتصالی هستند تحت الشعاع قرار داده ولی نکته ای که در این جا حائزاهمیت است رفتارخصمانه هميشگي آمریکا و سردمداران آن در قبال ایران بوده كه موضوع  جدیدي نمی باشد.
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکا از زمان انقلاب اشاره کرده و اظهار کرد: رفتارهای مغرضانه ایالت متحده در طول سالهای متمالی با روش ها وسبک های مختلف سردمداران آن هميشه بوده است.
 وی اظهارات ترامپ را مختص به خود این شخص دانست و بيان نمود  که برجام توافقی بین الملل بوده و هم پیمانان دیگری نیز دارد وی در این زمینه ادامه داد: ایالت متحده و حتی جامعه آمریکا در این باره واکنش منفی از خود نشان داده و اغلب همراهي با گفتمان آقاي نداشته است؛ و در نهایت این سخنان همانند سخنان باراک اوباما فقط در حد حرف خواهد بود و به مرحله عمل نخواهد رسید.
خسروزاده  در ادامه در رابطه با تحریم ها ابراز کرد: کشور ما سالیان متمالی است که طعم تحریم را چشیده و تحریم برایمان امری طبیعی گشته است.
کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص عوامل موثر بر مقوله های اقتصادی تاکید کرد: حالت های ابهام و توهم در مقوله های اقتصادی بسی تاثیرگذارتر از واقعیت رخداد می باشد؛ اگر بحران واقعی روی دهد تاثیرش به اندازه یک توهم و ابهام نخواهد بود.
خسروزاده  علت بروز حالت توهم وابهام بر اقتصاد را تحلیل کرده و گفت: علت بروز این امر را می توان عدم شفافیت های اقتصادی و سو استفاده کردن برخی از افراد موج سوار از این رویداد های اقتصادی می باشد که با بهره برداری هر چه تمام تر از شرایط سعی در فرصت طلبی و به دست گرفتن نبض بازار و نوسانات می کنند.
کارشناس مسائل اقتصادی در پایان تاکید کرد: سخنان ترامپ در حقیقت یکسری حرف های تکراری است که دیگر به امری عادی مبدل شده است؛ کشور ما نیز در شرایط سخت تر از این نیز قرار گرفته و همیشه طعم تحریم ها را چشیده است ولي با وجود آن کشور ایران در شرایط سخت ایستاده گی کرده و به پیشرفت خود ادامه داده است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید