09:26|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1396 - 22:15
کد خبر: 7451

سپاه پاسداران ما با تمام ارتش های دنیا متفاوت است

ترامپ در طی هفته های گذشته دو بار سخنانی را بر علیه برجام مطرح کرد و در بین سخنانش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را  در لیست گروه های تروریستی قرار داد و در مرتبه دوم نیز با مطرح کردن سخنان بی منطق، بی استناد و از روی توهم وعصبانیت ایران را متهم به نقض روح برجام کرده است.

سپاه پاسداران ما با تمام ارتش های دنیا متفاوت است

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عسگر دیر باز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: ترامپ در طی هفته های گذشته دو بار سخنانی را بر علیه کشور ایران مطرح کرد و در بین سخنانش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را  در لیست گروه های تروریستی قرار داد و در مرتبه دوم نیز با مطرح کردن سخنان بی منطق، بی استناد و از روی توهم وعصبانیت ایران را متهم به نقض روح برجام کرده است.

دیرباز عکس العمل مقامات عالی رتبه را در این خصوص را خوب دانسته و افزود: ولی نیاز است از طریق وزارت خارجه  و دیپلماسی کشور اقدامات اساسی  در این زمینه انجام پذیرد.

وی وضعیت کنونی را در راستای خواست عمومی مردم از وزارت خارجه کشور در واهی بودن سخنان ترامپ دانسته و افزود: اقدامات اساسی در جهت روشن سازی افکار عمومی در خصوص اینکه سپاه پاسداران مولد انقلاب است باید انجام گیرد؛ در دهه 60 خود سپاه  شهدای زیادی را در مقابل سازمان منافقین تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این مسئله باید برای ترامپ و کسانی که همانند او تفکر می کنند بدانند سپاه ما با تمام ارتش های دنیا متفاوت است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در اشاره به تفاوت سپاه با سایر ارتش ها ادامه داد: ارتش های دنیا  یکسری مسئولیت ها همانند حفظ تمامیت ارضی، مرزها و استقلال دارند و سپاه پاسداران ضمن داشتن این وظایف دارای یک هدف و مسئولیت مهمتر یعنی دفاع از انقلاب اسلامی و مظلومین جهان است و حضور سپاه در کشور سوریه ،عراق و لبنان در راستای  دفاع از مظلومین و محرومین جهان و انقلاب اسلامی است.

دیرباز در ادامه وجود هر گونه فعالیت تروریستی از سپاه پاسداران در داخل و خارج از کشور را محال دانسته و افزود: هیچ کس کوچکترین حرکت تروریستی از سپاه ندیده زیرا نه اسلام این اجازه را می دهدو نه جز وظایف قانونی سپاه است که چنین حرکتی داشته باشد در نتیجه می توان سپاه را آسیب دیده تروریست در دهه 60 و اکنون دانست.

وی در خصوص برنامه برجام نیز اشاره کرد: کسی که در موارد فراوان مفاد و روح برجام را نقض کرده خود آمریکا است و این فرار به جلو می باشد که جمهوری اسلامی را متهم به نقض می کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری از جمله وظایفی که دستگاه دیپلماسی کشور باید در دستور کار خود قرار دهد اشاره و گفت: وزارت خارجه باید بیش از این فعال باشد و اجازه وقت کشی به دشمنان را ندهد و دنیا را با تبلیغات و نشان دادن مستندات از حقایق آگاه سازد.

دیرباز در ادامه افزود: یک قانون به نام "همه یا هیچ" وجود دارد که گروه 5+1 یا با هم در یکراستا هستند و از موضوعی دفاع می کنند؛ اگر هر کدام از آنان ساز مخالفی بزند ما باید خود در این جهت اقدام کرده و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری  که فرمودند: اگر آنان برجام را نقض کنند ما در مقابل برجام را آتش خواهیم زد وارد میدان عمل شویم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری برجام را برای کشورمان یک تعهد دانسته وابراز کرد: تعهد زمانی معتبر است که طرفین متعهد ملتزم به مفاد باشند و  اگر یکطرف این تعهد را نقض نماید دیگر الزام قانونی وحقوقی برای التزام تعهد از سوی طرفدیگر وجود نخواهد داشت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید