14:43|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1396 - 03:33
کد خبر: 7439

مراسم روز ملی حافظ در ارومیه برگزار شد

 به مناسبت بزرگداشت روز ملی حافظ در محل مجتمع فرهنگی هنری  ارومیه و با تلاش انجمن ادبی تشنه رود، با حضور رئیس شورای شهر ارومیه رسول اصغرزاده و حضور شاعران و همشهریان مراسمی در این خصوص برگزار گردید.

مراسم روز ملی حافظ در ارومیه برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، به مناسبت بزرگداشت روز ملی حافظ در محل مجتمع فرهنگی هنری  ارومیه و با تلاش انجمن ادبی تشنه رود، با حضور رئیس شورای شهر ارومیه رسول اصغرزاده و حضور شاعران و همشهریان مراسمی در این خصوص برگزار گردید.

این جلسه که با شعرخوانی اعضای تشنه رود ، شاعرانی که از جای جای استان حضور داشتند اجرا شد.
همچنین در این نشست که به مناسبت بزرگداشت حافظ فراهم شده بود، مصطفی قلیزاده علیار شاعر استان و دارنده نشان شهریار به بررسی ابعاد شعر حافظ بر کل جهان پرداخت و حافظ را در قالب اشعار شاعر آلمانی "گوته" به حاضرین معرفی نمود.
رسول اصغرزاده رئیس شورای شهر ارومیه نیز گفت: کتاب های طلا کوبی شده با چرم و قاب های نفیس فقط برای اهدای هدیه و جای دادن در قفسه کتاب مناسب است و نمیتواند جایگاه حافظ را در زندگی افراد تداعی نماید.
وی حبس نمودن حافظ در قالب و چهارچوب لعابی را ظلم بزرگ دانسته و تاکید کرد:از لسان الغیب بایست در تمامی ابعاد بهره جست، و زمانی که جهانیان به شناخت وی می پردازند جای افسوس دارد که ما از این امر اجتناب کرده و خود را محروم سازیم
اصغرزاده حافظ را چهره ای فرهنگ ساز دانسته و اظهار کرد: امید داریم فعالیت انجمن ادبی تشنه رود با توسعه روبرو شده و بتواند در زمینه شعر آئینی نیز حافظ  را که یک شاعر آئینی در نظر داشته باشیم و بدانیم حافظ از آئین جدا نیست و حضرت لسان الغیب یک الگو و زمینه ساز تو سعه شعر آئینی بسیار اثر گذار خواهد بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد:آن هنگام که  قدسیان شعر حافظ را از بر می کنند بر ماست که اشعار او را طوطیای چشم خود قرار دهیم.
در پایان از زحمتکشان و فعالان عرصه شعر و انجمن آئینی تشنه رود توسط رئیس شورای شهر قدردانی به عمل آمد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید