14:21|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1396 - 20:18
کد خبر: 7434

محمدمهدی شهریاری، غیر بومی کاربلد

پس از تلاطم ها و کش و قوس های فراوان بالاخره، به صورت کاملا غیر منتظرانه فردی برای سمت استانداری آذربایجان غربی معرفی شد که سبب شوک تمام اقشار استان شد؛ اما در این میان گفتنی است که غیربومی بودن استاندار جدید، نمی تواند دلیلی برعدم پیشرفت استان باشد.

محمدمهدی شهریاری، غیر بومی کاربلد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، پس از تلاطم ها و کش و قوس های فراوان بالاخره، به صورت کاملا غیر منتظرانه فردی برای سمت استانداری آذربایجان غربی معرفی شد که سبب شوک نه تنها اصحاب رسانه و مسئولان، بلکه مردم نیز شد.

پس از این انتخاب، کمپین های بسیاری در راستای موافقت و مخالفت محمدمهدی شهریاری راه اندازی شد، ولی وی با خنده رویی خود اظهار خوشنودی کرده و از این که در این جایگاه قرار گرفته، در فضای مجازی  روی خوش نشان داد.

نوزدهم مهر ماه، با مصوبه هیئت دولت، محمد مهدی شهریاری سرکنسول ایران در آلمان استاندار آذربایجان غربی شد؛ این اقدام همزمان با گزینش استاندار 4 استان صورت گرفت، همچنین قابل ذکر است که قربانعلی سعادت که اکنون وی را با لقب شیخ الشیوخ استانداران می شناسند در 29 آبان 92 برای بار دوم به آذربایجان غربی آمد.

شهریاری متولد شهر آشخانه خراسان شمالی، دارای عملکرد مطلوبی در کارنامه خویش می باشد که کارشناس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در سال 73، کاندیدای هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 86، در حوزه انتخابیه بجنورد و از سال 93 سرکنسول وزارت امور خارجه ایران در فرانکفورت آلمان، از جمله این عملکردها می باشد.

شاید نداشتن شناخت از آذربایجان غربی و ظرفیت های موجود در استان، دلیل مخالفت برخی از مسئولان و مردم باشد؛ اما دور از انصاف است که قدرت خویش را در وزارت امور خارجه در نظر نگیریم، چراکه می توان با استفاده از همین قدرت، سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیاری را در استان جذب و جلب نماییم.

اگر بخواهیم شاهد پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر استان، در مرزها، داخل استان، اقتصاد، معیشیت مردم و بهبود حال و روز دریاچه ارومیه باشیم، باید با همکاری و حمایت از استاندار جدید، زمینه تحقق این اهداف را فرآهم آوریم.

عدم شناخت از آذربایجان غربی که به دلیل هم مرز بودن با سه کشور، حساس و ویژه به شمار می رود، می تواند با مطالعه دقیق و جمع آوری اطلاعات در اسرع وقت، توسط شهریاری، حل و رفع شود و لذا نباید این مشکل و غیر بومی بودن استاندار جدید، را علتی بر مخالفت با وی و عدم پیشرفت استان بدانیم.

گفتنی است خنده رو بودن شهریاری، سبب رضایت و خوشنودی اکثر مردم آذربایجان غربی شد، به طوری که در شبکه های اجتماعی این خوشحالی را بروز داده و برای وی آرزوی موفقیت کرده اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید