08:18|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مهر 1396 - 18:47
کد خبر: 7398

فرهنگ سیاست ورزی تقویت شود/ راه مقابله با خطا تخطئه نیست

باید فرهنگ سیاست ورزی را تقویت کرد و به این اصل پایبند بود؛ هر چند ممکن است توام با خطا باشد ولی راه مقابله با خطا، اصلاح خطا، تخریب و تخطئه نیست و با تعامل و بحث و گفتگو می توان بسیاری از تفاوت ها را به اشتراکات تبدیل کرد.

فرهنگ سیاست ورزی تقویت شود/ راه مقابله با خطا تخطئه نیست

حجت الاسلام والمسلمین عیسی برادری، امام جمعه تکاب در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، با پاسخ به سوال خبرنگار باریش که چگونه می توان از هرگونه تفرقه محور کارهای سیاسی و فرهنگی جلوگیری کرد گفت: در انجام کارهای فرهنگی متاسفانه موازی کاری های بسیاری وجود داشته و همین سبب اختلافات عدیده شده است.

وی افزود: نهادهای گوناگون در خصوص مقولات متعدد که مشترک بین آن هاست، فعالیت دارند؛ در حالی که می توان با برنامه ریزی مناسب، خیلی از این فعالیت ها را تجمیع نمود.

برادری با بیان این که حتی وجود برخی نهادهای فرهنگی غیر ضروری به نظر می رسد ادامه داد: انجام جزیره ای کارهای فرهنگی باعث هدر رفت بودجه های فرهنگی و عدم نتیجه بخش بودن آن است.

وی با اشاره به این که همین باعث اختلاف نظر نهادهای فرهنگی می شود تصریح کرد: راه برون رفت از این اختلافات تجمیع بودجه و برنامه در نهادهای خاص می باشد.

برادری اظهار کرد: از طرفی اختلاف در کارهای سیاسی نیز به دلیل اختلاف در مبانی و پایبندی به اصول از طرف سیاستمداران بوده و نبود ظرفیت کافی جهت تحمل نظرات همدیگر سبب بروز اختلافات و واکنش های ایذایی است.

امام جمعه تکاب به پیشگیری از بروز این نوع اختلاف ها اشاره کرده و گفت: باید فرهنگ سیاست ورزی را تقویت کرد و به این اصل پایبند بود که نظرات هر شخصی قابل احترام می باشد، هر چند ممکن است توام با خطا باشد.

وی عنوان کرد: راه مقابله با خطا، اصلاح خطا، تخریب و تخطئه نیست؛ بلکه با تعامل و بحث و گفتگو می توان بسیاری از تفاوت ها را به اشتراکات تبدیل کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید