18:08|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1396 - 19:56
کد خبر: 7391

سفر اردوغان به ایران نتایج مهمی در پی دارد

سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به ایران، سبب ارتباط بیشتر بین دو کشور شده و یقینا شاهد نتایج و ثمرات مهم و موثری در سطح منطقه خواهیم شد.

سفر اردوغان به ایران نتایج مهمی در پی دارد

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدی شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری درگفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، در خصوص سفر اردوغان به تهران اظهار کرد: روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه که دارای علایق فراوان مشترکی نیز می باشند اهمیت به سزایی دارد، این سفر نیز سبب شکل گیری روابط مهم و اثرگذاری در منطقه خواهد شد، و هر چه ارتباط بین دو کشور بیشتر گردد یقینا شاهد نتایج و ثمرات موثرتری نیز خواهیم بود.

شبستری ضمن اشاره به سفرهای گذشته که مقامات و سران دو کشور داشتند ادامه داد: سفر سردار باقری فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح به آنکارا با هدف گسترش ارتباطات نظامی بین دو کشور و تقویت مرزها، پیش از این  صورت گرفت.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری سفر اردوغان را بسیار موثر دانسته و افزود: دیدگاه های مشترک بین ایران و ترکیه در زمینه تمامیت ارضی کشور عراق و دیدگاه های ضد اسرائیلی مشترک دو کشور سبب همکاری و پیشرفت در زمینه های مختلف خواهد شد.

وی شکل گیری روابط حسنه و همکاری با کشورهای همسایه را برای ایران، مطلوب ارزیابی کرده و اظهار کرد: این روابط و همکاری ها در ایجاد علایق مشترک، همکاری دو طرفه وایجاد امنیت در منطقه مفید واقع می شود.

شبستری حضور اردوغان و انتشار بیانیه های مشترک ایران و عراق اشاره و ابراز کرد: این روابط می تواند در سطح منطقه و حتی در سطح جهانی دشمنان مشترک را ناخشنود نماید چراکه چنین روابطی مطابق با مزاج دشمنان نیست.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان مشکلات ایجاد شده در منطقه اظهار کرد: با توجه به شکل گیری خود مختار کردستان عراق که هم اکنون مطرح می باشد و سبب ایجاد تشنج در منطقه شده، ایران و عراق در این زمینه دیدگاه های مشترک داشته واین گستردگی روابط می تواند سبب  انسجام روابط دو کشور و حل مشکلات منطقه شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید