11:32|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1396 - 19:57
کد خبر: 7367

نَه به قمه‌زنی/ با اهدای خون به جای قمه‌زنی آبروی دین و تشیع را حفظ کنیم

با جایگزین اهدای خون، به جای قمه زنی و صدمه به خود، می توان علاوه بر نجات جان جندین نفر، آبروی دین و تشیع را نیز حفظ کرد.

نَه به قمه‌زنی/ با اهدای خون به جای قمه‌زنی آبروی دین و تشیع را حفظ کنیم

اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد آذربایجان غربی، در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با بحث قمه زنی در روز عاشورا گفت: این عمل ناپسند هم آبروی دین ما را می برد هم آبروی شیعیان را؛‌ در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) علاوه برشور حسینی، شعور حسینی نیز لازم است، می توان به جای قمه زنی، آسیب به خود و بازی با آبروی مسلمانان، خون اهدا کرده و جان چندین نفر را نجات داد.

وی با اشاره به بیانات بزرگان در رابطه با اهدا خون و نجات جان افراد عنوان کرد: نجات جان یک نفر همانند نجات کل بشریت است،‌ لذا انجام چنین کاری پسندیده نبوده و هیچ ضروریتی ندارد؛ مراجع تقلید عمل قمه زنی را، فعلی حرام خوانده اند و انجام دهنده آن را مرتکب و فاعل کار حرام می دانند.

امروزه مردم دنیا با یک جست و جوی ساده در اینترنت با کلمه “ashura” با تصاویر خون آلودی مواجه می شوند که چهره اسلام را دور از واقعیت نشان می دهد؛ هر شخصی با دیدن چنین تصویرهایی، می تواند هرگونه سوء برداشتی داشته باشد؛ لذا نباید با افکار غلط و سنت های اشتباه با آبروی دین و تشیع بازی کرده و اجازه هرگونه برداشتی را به دشمنان کشورهای مسلمان بدهیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید