12:13|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1396 - 02:30
کد خبر: 7363

به واقعه عاشورا به عنوان دانشگاه و مکتب باید بنگریم

انسان از عاشورا و حوادث پیش آمده در آن روز در ابعاد مختلف می تواند درس بگیرد، و آنچکه در این میان اهمیت دارد بحث الگو گیری از قیام و حادثه عاشورا می باشد.

به واقعه عاشورا به عنوان دانشگاه و مکتب باید بنگریم

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدی شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن تسلیت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان به تمام مسلمین جهان گفت: انسان از عاشورا و حوادث پیش آمده در آن روز در ابعاد مختلف می تواند درس بگیرد، و آن چه که در این میان اهمیت دارد بحث الگو گیری از قیام و حادثه عاشورا می باشد.
وی در خصوص الگوهای عملی نهفته در قیام عاشورا افزود: قیام عاشورا یک کلاس انسان سازی است که خداوند متعال با شهادت امام حسین(ع) همه انسان ها را به این مکتب فراخوانده تا عملا از این مکتب درس های بزرگ فضیلت و انسانیت را فرابگیریم.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت شور و عزاداری برای امام حسین(ع) و اصحابش اظهار کرد: در کنار عزاداری باید به درس هایی که واقعه عاشورا در پی داشت دقت ورزیم، درس بزرگ عاشورا ذلت ناپذیری امام حسین(ع) بود عزاداران حسینی نیز در کنار شرکت در مجالس عزا باید ذلت ناپذیری را با گوشت و خون خود در آمیزد و هرگز زیر بار ذلت نروند.
شبستری با اشاره به درس های دیگر عاشورا برای جهانیان ابراز کرد: شجاعت اصحاب که حاضر شدند جان خود را فدا نمایند واز امام خود دفاع کنند درس دیگر این مکتب و واقعه است، همچنین استقامت یاران که شجاعانه پایه آرمان های خود ایستادگی نمودند و درس وفاداری خود به امامشان را به جهانیان اعلام نمودند از درس های مهم و تاثیر گذار حادثه عاشورا است.
وی در خصوص اینکه عزاداری نباید صرف یک سنت وعادت تبدیل گردد افزود: نباید حضور در مجالس به عنوان عادت باشد بلکه باید مجلس عزا کلاس درسی باشد که سبب قرب انسان به خداوند، امام حسین(ع) و معنویات گردد و بزرگترها این احساس معنوی را به کوچکتر ها بیاموزند .
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: باید دید ما به عاشورا به عنوان یک مکتب و دانشگاه باشد، مکتبی نورانی که از انوار آن خود را بهره مند سازیم و برای یکسال خود از آن استفاده وافر نماییم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید