15:24|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1396 - 21:53
کد خبر: 7351

بعد از محرم برای فرهنگ‌مان عزاداری کنیم

معضل فرهنگی که امروزه با آن روبه رو هستیم مشکل فرهنگی  ریخته شدن زباله های حاصل از غذاها و اقلام نذری، که تمام شهر مملو می گردد.

بعد از محرم برای فرهنگ‌مان عزاداری کنیم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،ماه محرم از ماه های عزیز و مورد احترام برای ایرانیان می باشد که در شهادت و مظلومیت سالار شهیدان به عزاداری و برگزاری مراسمات عزا در این راستا می پردازند و تمامی شهرهای آذربایجان غربی در این ایام رنگ و بوی حسینی به خود می گیرد، مراسمات عزا همواره با اعطای غذا، اقلام خوراکی و نوشیدنی از سوی مردم برای عزادارن می باشد که هر کس باتوجه به نیت و ارادتی که دارد اقدام به  پخش نذری می کند.

در کوچه و خیابان های شهر علاوه بر رنگ و بوی عزا که شهر به خود گرفته گاه با صحنه هایی رو به رو می شویم که تاسف و غم عظیم دیگری را نیز در وجودمان تداعی می کند غم، مرگ فرهنگ در شهرمان است.

متاسفانه برخی افراد دانسته یا ندانسته به این مشکل عظیم فرهنگی دامن می زنند، معضل فرهنگی با عنوان ریخته شدن زباله های حاصل از غذاها و اقلام نذری، که تمام شهر مملو از آن می شود.

این موضوع به قدری فراوان و تاسف بار است که موجب رنجش واذیت پاکبانان شهرداری نیز می شود، پاکبانان زحمت کشی که در شب های عزاداری علاوه بر عزایی که در دل دارند، درد و زحمت نظافت شهر را نیز به دوش می کشند، شهری که بی توجهی های شهروندانش چهره غم باری را به رخ همگان می کشاند.

این موضوع تبدیل به یک معضل فرهنگی در شهرها شده وعلی رغم تمامی اطلاع رسانی هایی که در فضای مجازی و رسانه ها در این خصوص صورت می گیرد ولی باز هر ساله با تکرار شدن صحنه های ریخته شدن زباله های نذری درشهر روبه رو می شویم.

مشکل و ضعف فرهنگی که نیاز به بازنگری عموم مردم در این خصوص دارد تا همگان بدانند که شهر به عنوان محیط زندگی آنان محسوب می گردد و همه در حفظ و نگهداری آن نقش عمده ای برعهده دارند و باید تلاش نمایند با خودداری از ریختن زباله های خود در سطح شهر، فرهنگ غنی خود را عرضه نمایند و نیز به فکر زحمات و سختی های پاکبانان باشند که در این شب های عزیز سختی کارشان چندین برابر نگردد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید