22:40|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مهر 1396 - 18:12
کد خبر: 7343

اهل رسانه مستند سازی کنند تا استانمان دیده شود

مستند سازی در شهر ما حرفی برای گفتن ندارد اما امیدواریم پایه هایی شکل گیرد تا پرچم مستند سازی در شهر ارومیه بالا و بالاتر رود.

اهل رسانه مستند سازی کنند تا استانمان دیده شود

خیبر شریفی دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب ارومیه و عضو شورای هیئت های مذهبی ارومیه در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز گفت: امام رضا(ع) به شاعر بزرگ زمان خود ثروت زیادی داد تا نوابغی مانند خود را پرورش دهد چرا؟ چون رسانه آن زمان، شعر و شاعری بود. رسانه آن زمان در ایران شاعران و اشعار بودند. رسانه، حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی بودند که در دنیا ایران را با آن نام ها می شناسند، ایتالیا را با موسیقی، چین را با هنر نقاشی و هر منطقه از دنیا رسانه خاص خود را داشت. اما اکنون کشوری مثل آمریکا عالمان و متفکران و نوابغ را در خود جا داده، منابع مالی و ثروت آن ها را تامین کرده و با قدرت پول رسانه ها را می خرد و اخبار دنیا را هرگونه که می خواهد نشر می دهد؛ در این میان وظیفه رسانه های ما و خبرنگاران ما چیست؟ ما چگونه اخبار خود را در دنیا نشر دهیم تا همه حرفمان را بشنوند؟ ما چگونه در استان خود یا شهر خود رویدادهایی را رسانه ای کنیم که به نفع مردم باشد و کمک حال درد و رنج مردم باشیم؟
وی در رابطه با قدرتی که چاره ساز مشکلات خیلی از مردم و شهرها و ملت ها بوده اعلام کرد: امروز با یک مستند سازی میتوان درد خیلی ها را درمان کرد؛ ارومیه و استان ما قطب سیب کشور ایران است اما در کتاب های شعر و کودک از سیب خراسان نام برده می شود و آن کتاب به سرتاسر کشور پخش می شود و سیب ارومیه غریب می ماند؛ ارومیه قطب انگور است و جشنواره انگور در شهر ما برگزار می شود اما انگور شیراز به شهره و محبوبیت در کشور می رسد؛ دلیل این همه بی اعتنایی در چیست؟ با نوشتن خبر و گزارش یک باره این مشکلات حل نمی شود، بلکه باید مستندی قوی ساخت تا به طور مثال اعتبار میوه های ارومیه را حتی تا خارج از مرزها به نمایش گزاشت و شاید همان مستند دلیلی باشد برای جذب توریست و برگزاری بازار و نمایشگاه و خرید و فروش میوه های استان و چرخش اقتصاد و پر شدن جیب کشاورزان استان آذربایجان غربی؛ تمام این ها فقط و فقط با یک مستند قوی قابل انجام است.

دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب ارومیه در رابطه با جذب انواع توریست ها به استان اعلام کرد: اهل رسانه با ید در تلاش باشند تا انواع گردشگران را به استان بکشانند؛ گردشگر تفریحی، با به نمایش گزاشتن زیبایی های استانمان رخ می دهد، گردشگر ورزشی با برگزاری مسابقات ورزشی رخ می هد که خبرنگار باید مسئولین ورزشی را برای این کار به چالش بکشاند؛ گردشگران نمایشگاه های بین المللی مانند جشنواره انگور شکل می گیرد و در پایان گردشگران پزشکی که با جذب پزشکان بزرگ به استان در مراکز پزشکی خوب استان انجام می شود و تمام این کارها از طریق رسانه به راحتی قابل انجام است و خبرنگاران برتر در این زمینه ها خودی نشان می دهند.
عضو شورای هیئت های مذهبی ارومیه در پایان افزود: مستند سازی در شهر ما حرفی برای گفتن ندارد اما امیدواریم پایه هایی شکل گیرد تا پرچم مستند سازی در شهر ارومیه بالا و بالاتر رود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید