09:27|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1396 - 20:24
کد خبر: 7337

عراق از اتحاد و همدلی دست نخواهد کشید

ما از روی دلسوزی به همه پرسی و بارزانی فرصت دادیم وگرنه گذشت زمان، همه چیز را ثابت خواهد کرد، مردم شاهد اشتباه اقلیم کردستان عراق خواهند بود.

عراق از اتحاد و همدلی دست نخواهد کشید

به گزارش سرویس بین المللی باریش نیوز عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در سخنان خود در رابطه با همه  پرسی اقلیم کردستان گفت: مردم عراق باید با حفظ وحدت و اتحاد به فکر یکپارچه کردن کشور و قدرتمند سازی آن باشند نه به فکر تقسیم آن؛ ما از روی دلسوزی به همه پرسی و بارزانی فرصت دادیم وگرنه گذشت زمان، همه چیز را ثابت خواهد کرد، مردم شاهد اشتباه اقلیم کردستان عراق خواهند بود.

رئیس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد: عراق و مردم عراق از اتحاد و همدلی دست نخواهد کشید.

ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق، نوری المالکی و مقتدی صدر به همراه عمار حکیم تشیل دهنده و سران ائتلاف ملی عراق هستند که هدف آن ها ایجاد اتحاد و یکپارچگی و تقویت عراق می باشد.

از جبهه دیگر باید گفت مشاور مسعود بارزانی در اظهارات خود اعلام داشت که بعید است همه پرسی اقلیم کردستان عراق به جنگ و درگیری بیانجامد؛ وی ادامه داد: ما خواستار زندگی مسالمت آمیز در کنار همسایگانمان هستیم و همچنین روابط خوبی با ترکیه و ایران داریم که می تواند به روند بهبود وضعیت اقتصادی هر کدام از این کشورها کمک کند.

کفاح محمود رئیس مشاور اقلیم کردستان عراق افزود: مردم عراق طایفه ای و عقب مانده اند و اکراد ما می خواهند با همه پرسی صدای خود و خواسته های خود را منعکس کنند.

تهیه و تنظیم: مسعود یاری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید