08:28|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1396 - 03:35
کد خبر: 7335

نیاز به فرهنگ سازی در عرصه نمایش استان یک ضرورت برای جامعه است

 اولین حضور حرفه ای در عرصه بازیگری تلویزیون به بازی در تله فیلم "ایکی سلطان" در سال ۱۳۸۶ به نویسندگی و کارگردانی آقای باقر پیران باز می گردد که آغاز فعالیت حرفه ای من در تلویزیون بود.

نیاز به فرهنگ سازی در عرصه نمایش استان یک ضرورت برای جامعه است

مسعود یکانی بازیگر و کارگردان تلویزیون وتئاتر در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز با اشاره به اولین فعالیت های حرفه ای خود در تلویزیون اظهار کرد: اولین حضور حرفه ای  من در عرصه بازیگری تلویزیون به بازی در تله فیلم "ایکی سلطان" به سال ۱۳۸۶ به نویسندگی و کارگردانی آقای باقر پیران باز می گردد که آغاز فعالیت حرفه ای من در تلویزیون بود.
یکانی به مجموعه های نمایشی که در آنها ایفای نقش نموده اشاره کرد: در سریال هایی همچون "باریشاق"، " آنا"، " باجاناقلار 3" و تله فیلم "حیران" ایفای نقش نموده ام  و  بازی در سریال های "آداخلی۱و۲" و "حرمت" از شاخص ترین و ماندگارترین حضور و نقش آفرینی من  در کارنامه هنری ام می باشند. 
وی در خصوص حضور خود به عنوان دستیار اول کارگردان افزود: در سریال"دریا" به عنوان دستیار اول کارگردان حضور داشته  ام  هم چنین  در حال حاضر،  در سیمای مرکز  آذربایجان غربی به عنوان کارگردان هنری و تلویزیونی در برنامه های تولیدی و زنده  مشغول به فعالیت هستم. و آخرین کار تولیدی ام در مقام کارگردان "برنامه شاد یاشا" بود. 
 این بازیگر و کارگردان تلویزیون و تئاتر به ظرفیت های توانمند در عرصه بازیگری و کارگردانی در سطح استان اشاره و بیان کرد: از ظرفیت های انسانی خوبی برخوردار می باشیم ولی مشکل کمبود بودجه سبب شده از تولیدات استانی زیادی برخوردار نگردیم و اگر بودجه مورد نیاز تامین گردد شاهد تولیدات استانی اِستاندارد با شاخصه های بالا خواهیم بود.
وی با اشاره به سریال "دریا" که به تازگی از شبکه استانی آذربایجان غربی  و همچنین شبکه سراسری "شما" به روی آنتن رفت اشاره و ادامه داد: 
سریال "دریا" به لحاظ تکنیکی و فرم اجرایی با توجه به شرایط سخت و امکانات محدودی که با آن روبه رو بودیم  سریالی آبرومند و متناسب با اِستانداردهای  سریال سازی ساخته شد و با اقبال خوبی در میان مخاطبان تلویزیونی روبرو شد. 
یکانی ظرفیت های فیلم سازی جوانان استان را توانمند دانسته و تاکید کرد: فیلم سازان جوان استان فعال، خلاق و دارای ایده های خوب می باشند که توانسته اند در جشنواره های بین المللی موفق به اخذ مقام و در جامعه بین المللی مطرح گردند که اگر حمایت ها از این نیرو های جوان صورت بگیرد می توانند وارد عرصه تولیدات حرفه ای استان شده و در این عرصه دستاوردهای خوبی برای استانمان فراهم نمایند.

وی به کمرنگ بودن استقبال مخاطبان از سالن های نمایش اشاره و اظهار کرد: نیاز به فرهنگ سازی در زمینه نمایش در سطح استان به وفور دیده می شود، فرهنگ سازی در این زمینه می تواند مخاطب را علاقمند و راغب به دیدن نمایش در حوزه تئاتر و تلویزیون کند و مشکل ریزش مخاطب که در سالن های نمایش استان با آن روبه رو هستیم را برطرف کرده و باعث دیده شدن هنرمندان این عرصه نیز گردد.
یکانی مهم ترین دغدغه فعالان این عرصه را تامین سبد فرهنگی مخاطبین دانسته  و در این خصوص گفت: فعالان این عرصه در گام نخست باید هدف گذاری صحیحی از تولیدات خود داشته باشند و کاری ارائه نمایند که برای مخاطب جذاب و مفید باشد تا سبب گردد مخاطب وقت خود را برای تماشای نمایش صرف و از آن لذت و بهره ببرد.
بازیگر و کارگردان تلویزیون و تئاتر استان،  فرهنگ سازی در عرصه نمایش استان را یک ضرورت برای جامعه دانسته و افزود: هر خانواده در سطح استان باید حداقل در برنامه هفتگی خود،  یک روز را به تماشای نمایش، سینما و تئاتر اختصاص دهد زیرا سینما، تلویزیون و تئاتر از شاخصه های فرهنگی یک جامعه محسوب می گردند که نباید از آن غفلت ورزید. 
یکانی با اشاره به فیلم ها و سریال های استانی که به زبان آذری تولید می شوند گفت: مردم با اینگونه فیلم ها و سریال ها ارتباط خوبی برقرار می کنند. زیرا آن را برخاسته از دل زندگی خود میدانند و  برایشان قابل باور است . 
تمایل به تولیدات فیلم ها و مجموعه های نمایشی استانی، به خصوص فیلم و سریال هایی که رگه و چاشنی طنز و کمدی در آنها دیده می شود با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه می گردد .
یکانی به جوانانی که علاقه  به حضور در عرصه هنر و به خصوص بازیگری دارند توصیه کرد: عرصه هنر دنیایی مملو از عواطف و احساسات است و از سختی ها و دشواری های خاص خود نیز برخوردار می باشد کسانی که تمایل به حضور در این عرصه دارند باید از مسیر درست وارد گردند و نیاز است که به کسب تحصیلات در این زمینه یا حضور در کلاس های بازیگری که در استان ما نیز توسط حوزه هنری  و همچنین انجمن هنرهای نمایشی برگزار می گردد شرکت نمایند تا اساتید این حرفه در صورت داشتن استعداد افراد،  آنان را پرورش و وارد این عرصه نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید