10:00|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1396 - 22:31
کد خبر: 7320

قمه زنی مروج خشونت طلبی است

در میان مراسمات عزاداری که در یاد مظلومیت سید سالار شهیدان امام حسین(ع) برگزار می گردد گاه شاهد حرکات و اقداماتی اشتباه مانند قمه زنی هستیم

قمه زنی مروج خشونت طلبی است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،با فرارسیدن ایام محرم شهر رنگ و بوی حسینی به خود می گیرد واز هر کوچه و خیابانی که عبور میکنی تجلی شور و ارادت به سالار شهیدان را می توان به وضوح  در جای جای شهر نظاره گر بود.
برگزاری مراسم عزاداری و گریه  بر امام حسین (ع) و خاندان پاکش از دیر باز از رسومات ما ایرانیان بوده و در فرهنگ و سنت مردمان این دیار ریشه عمیقی برقرار کردهاست، سبک عزاداری نیز در هر استان متناسب با فرهنگ و سنت افراد ساکن در آن منطقه  متفاوت و گاه منحصر می باشد.
در استان آذربایجان غربی عزادری در دهه  اول محرم با سینه زنی، زنجیر زنی، نوحه خوانی و برگزاری شبیه خوانی همراه است و مردم از این طریق در غم مظلومیت خاندان اهل بیت به سوگواری و عزاداری می پردازند.
در این اثنا گاه با حرکات و مراسماتی ازسوی برخی از افراد رو به رو می شویم که هیچگونه سنخیت و جایگاهی نه در فرهنگ ایرانی و نه در فرهنگ اسلامی ندارند از جمله این حرکات که اغلب نیز در روز عاشورای حسینی رخ می دهد رسم قمه زنی است که فرد اقدام به ضرب نمودن فرق سر خود با قمه می پردازد.
این اقدام علاوه بر اینکه خطر جانی برای فرد ضارب دارد نشانگر نوعی خشونت از اسلام به جهانیان نیز می باشد و رسانه های بیگانه  از این فرصت استفاده نموده و با رسانه ای نمودن قمه زنی در ایران سعی دارند اسلام را دینی اهل خشونت و مسلمانان را افرادی وحشی و خطرناک نشان دهند.
هرگونه مراسم و عزاداری که برای اهل بیت انجام می گردد باید یادآور چهره مظلوم شهیدان کربلا و بیانگر رنج ها و مظلومیت هایشان به جهانیان باشد در این زمینه بر همه مسلمانان واجب است از اینگونه مراسمات که خطر بزرگی برای اسلام و فرصتی برای معاندان فراهم می نماید به شدت خودداری کرده و در عزاداری های خود شور و شعور حسینی را الگوی اعمال و حرکات خود قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید