11:19|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مهر 1396 - 20:35
کد خبر: 7314

جنگ روانی بین آمریکا و کره شمالی

امروز آمریکا نمی تواند به کره شمالی حمله کند زیرا اطمینان دارد که کره شمالی بمب اتمی دارد و می تواند آمریکا را با خاک یکسان کند.

جنگ روانی بین آمریکا و کره شمالی

به گزارش سرویس بین الملل باریش نیوز وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتش در رابطه با جنگ احتمالی بین آمریکا و کره شمالی ابراز کرد: آمریکا زمانی به عراق و دولت صدام حمله کرد که مطمعن شد عراق هیچ سلاح کشتار جمعی یا بمب اتمی ندارد و با خیال راحت وارد عراق شد. پس امروز آمریکا نمی تواند به کره شمالی حمله کند زیرا اطمینان دارد که کره شمالی بمب اتمی دارد و می تواند آمریکا را با خاک یکسان کند.

تهدید های دونالد ترامپ علیه کره شمالی و واکنش های موشکی پیونگ یانگ امروز مناطقی از آسیا را به آستانه یک جنگ واقعی کشانده.

روز پیش نیز کمیته صلح آسیا - اقیانوسیه وابسته به حزب حاکم کارگر در کره شمالی در واکنش به تهدید مقام‌های دولت آمریکا علیه پیونگ یانگ، در یک بیانیه نوشت: استفاده آمریکایی‌ها از گزینه نظامی، تراژیک‌ترین پایان را برای امپراتوری آن‌‌ها رقم خواهد زد.

کیم جونگ اون در واکنش های خود به سخنان سهمگین دونالد ترامپ علیه کره شمالی که در سازمان ملل صورت گرفت، وی را "پیر دیوانه" خطاب کرد. ترامپ نیز بارها رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" نامیده و گویی دعواهای لفظی بین این دو شخص تمام نشدنی است.

کره شمالی طی 22 آزمایش، 15 موشک را در سال 2015 پرتاب کرده است. بر اساس منابع اطلاعاتی آمریکا، آزمایش اخیر کره شمالی، یک بمب 140 کیلوتنی بوده است که مقامات پیونگ یانگ آن را یک بمب هیدروژنی (که 10 برابر قدرتمند تر از بمب اتمی هیروشیما در جنگ جهانی دوم بود) معرفی کردند.

دبیرکل سازمان ملل و مقامات کشورهای غربی همواره آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را نقض جدی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دانسته و آن ها را محکوم کرده اند. پس از ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منظور کاهش تنش ها، خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه دولت پیونگ یانگ شد؛ تحریم هایی که به واشنگتن اجازه می دهد، شرکت ها، افراد و موسسات مالی در کره شمالی را هدف قرار دهد.در همین حال، بانک مرکزی چین نیز همه روابط مالی خود با پیونگ یانگ را متوقف کرده است.

گزارش و تنظیم: مسعود یاری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید