18:09|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1396 - 21:41
کد خبر: 7275

ترامپ دبه کرد تا امتیاز بگیرد / پاسخ ایران قاطعانه بود

تنها کسی که سخنان ترامپ را تایید کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بود که خود بیانگر خیلی از حرف ها می باشد.

ترامپ دبه کرد تا امتیاز بگیرد / پاسخ ایران قاطعانه بود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز روسای جمهور و وزاری خارجه کشورهای مختلف دنیا که برای شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده و گرد هم آمدند و هریک طی سخنرانی از مواضع بین المللی یا وضعیت کشور خود و یا از مشکلات جامعه جهانی صحبت کردند، اما در این میان اشخاصی مانند دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو اکثر سخنان خود را به مخالفت های خود با ایران ختم کردند و مانند همیشه ایران را یک کشور تروریستی نامیدند.

برجام یکی از مهم ترین مسائلی بود که انظار عمومی و بین المللی را به خود معطوف کرده که رئیس جمهور آمریکا با سخنرانی تند، نفرت انگیز و تهدید آمیز در مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش‌های تند مقامات غربی و بین‌المللی روبرو شد و شخصیت خود را منفور تر نمود.

رئیس جمهور آمریکا با قدرتی انفجاری پا به مجمع عمومی سازمان ملل گذاشت. وی با تهدیدات خود علیه دولت های کره شمالی و ایران این نگرانی را ایجاد کرد که در مسیر تنش زایی بسیار خطرناکی قرار گرفته است.  وی توافق هسته‌ای با ایران را یک رسوایی نامید و با استفاده از رسانه های غربی از دولتمردان جهان درخواست کرد که ارتباط خود را با ایران قطع کنند تا جلوی قدرت ایران گرفته شود.

دونالد ترامپ افزود: این بدترین و یکی از یک طرفه ترین توافق هایی بوده که آمریکا تاکنون در آن حضور داشته است.
این توافق مایه دردسر و نگرانی برای آمریکا شده است.

اولین واکنشی که از طرف مسئولین ایرانی به سخنان بیهوده ترامپ انجام شد سخنرانی رئیس جمهور ایران بود که در سازمان ملل واکنش جالبی در برابر سخنان غیرعاقلانه ترامپ داشت. پس از وی جواد ظریف درباره این موضوع گفت: کسی فریب همدلی دروغین با ایرانیان را نمی خورد.

شمخانی اعلام کرد: اظهارات ترامپ از نگاه جامعه جهانی بی اهمیت تلقی می شود و در این میان محسن رضایی اظهار داشت: پیش نویس نطق ترامپ را نتانیاهو نوشته است.

پس از تمام واکنش های داخلی، واکنش ها علیه ترامپ فقط به داخل کشور ختم نشد و مسئولین کشورهای خارجی نیز به سخنان ترامپ واکنش نشان دادند. رئیس جمهور اتریش گفت: بدون استثناء همه اروپا از جمله رئیس جمهور فرانسه معتقدند که ایران کاملا به توافق هسته ای پایبند است.

رئیس جمهور فرانسه با رد سخنان ضد برجامی دونالد ترامپ؛ خروج از برجام را اشتباهی بزرگ دانست. امانوئل مکرون افزود: " امیدوارم آمریکا از برجام خارج نشود، فکر می کنم این کار، اشتباهی بزرگ خواهد بود. به هرحال این توافق وجود دارد. "

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ترامپ را هیتلر جدید در سیاست بین المللی توصیف کرد.

با این واکنش هایی که نتوانستیم تمام آن هارا به دلیل ازدیاد سخنان گردهم آوریم نتیجه میگیریم که ترامپ با این کارها به دنبال فشار است که امتیازهای بیشتری را از ایران بگیرد، از جمله بازدید از مراکز نظامی یا محدود کردن توان موشکی ایران و یا کمک ایران به کشورهای در حال جنگ (سوریه، لبنان، عراق) که به دلیل مبارزه با تروریست جهانی یا داعش شکل می گیرد.

در پایان باید اشاره کرد، تنها کسی که سخنان ترامپ را تایید کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بود که خود بیانگر خیلی از حرف ها می باشد.

 

تهیه و تنظیم: مسعود یاری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید