13:39|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 22:56
کد خبر: 7264

کمبود موقوفات قرآنی در کل سطح کشور احساس می گردد

کمبود موقوفات قرآنی فقط مختص به استان ما نمی باشد، این کمبود ها در تمامی استانهای کشور دیده می گردد و امید است با اطلاع رسانی مردم با موقوفات قرآنی آشنا و بدان اهتمام بورزند

کمبود موقوفات قرآنی در کل سطح کشور احساس می گردد

ناصر جوانبخت مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، در خصوص اجرای طرح  موقوفات قرآنی در استان ابراز کرد: اولین تلاش ها دراین راستا در چهلمین دوره مسابقات قرآنی  توسط سامانه پیامکی شکل گرفت و علاقه مندان به موقوفات قرآنی توسط این سامانه اقدام به وقف نمودند.

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی درزمینه اطلاع رسانی برای طرح موقوفات قرآنی بیان کرد: اطلاع رسانی ها از طریق سایت اوقاف، سخنرانی پای منبرها و معاونت های فرهنگی به مردم ابلاغ می گردد تا با این طرح بیشتر آشنا شوند.

وی  دلیل کمرنگ بودن موقوفات قرآنی در سطح استان بیان کرد: بیشترین علت کمرنگ بودن موقوفات قرآنی به سبب عدم شناخت و آگاهی مردم و اینکه اکثر مردم بیشتر موقوفات خود را معطوف به  سیدالشهدا و مراسم عزاداری نموده اند هم چنین می توان مهم ترین علت را عدم اطلاع رسانی از سوی اوقاف نیز ارزیابی نمود.

جوانبخت  در خصوص زمینه استفاده از موقوفات قرآنی بیان کرد: موقوفات قرآنی در زمینه های آموزش، ترویج، برگزاری محافل انس با قرآن، چاپ و نشر تفاسیر قرآنی  و برگزاری مسابقات قرآنی استفاده می گردد.

وی در خصوص طرح "مصحف شریف" که مختص طرح موقوفات قرآنی است اظهار کرد: این طرح در حال حاضر در سطح کشور در حال اجرا است و بدین صورت است که کتاب قرآنی به تعداد دلخواه واقف خریداری  شده و در اختیار مساجد و یا مراکز آموزشی قرار داده می شود.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در پایان افزود: کمبود موقوفات قرآنی فقط مختص به استان ما نمی باشد، این کمبود ها در تمامی استانهای کشور دیده می گردد و امید است با اطلاع رسانی مردم با موقوفات قرآنی آشنا و بدان اهتمام بورزند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید