14:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396 - 01:24
کد خبر: 7252

همه پرسی کردستان عراق، آغاز بازی جدید اسرائیل پس از داعش

آمریکا موافق همه پرسی عراق است چون این پارلمان در ابتدا در انگلیس و سپس در اسرائیل تاکتیک سازی شده و آمریکا نیز از تمام جوانب همه پرسی و تقسیم کشور عراق حمایت می کند.

همه پرسی کردستان عراق، آغاز بازی جدید اسرائیل پس از داعش

شیرزاد عباسیان رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با سرویس بین الملل باریش نیوز اظهار داشت: همه پرسی کردستان عراق و تصمیم مسعود بارزانی به نفع عراق و دیگر کشورهای همسایه نیست. دولت عراق باید خود را برای دوران پسا داعش آماده می کرد تا این اتفاقات رخ نمی داد و این برنامه ها مطمعنا از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی است تا با تقسیم کشورهای خاورمیانه و ایجاد کشورهای قومی و ملیتی ایجاد اختلاف بین اقوام انجام دهند تا در آینده جنگ های داخلی بیشتری را پس از شکست داعش مشاهده کنند.

وی افزود: آمریکا موافق همه پرسی عراق است چون این پارلمان در ابتدا در انگلیس و سپس در اسرائیل تاکتیک سازی شده و آمریکا نیز از تمام جوانب همه پرسی و تقسیم کشور عراق حمایت می کند ، در صورتی که اگر شمال عراق با تمام قوا با دولت عراق و با همبستگی به جنگ با داعش می رفتند اکنون داعش در عراق به پایان رسیده بود و عراقی محکم تر از همیشه را مشاهده می کردیم.

عباسیان در رابطه با برافراشته شدن پرچم اسراییل در بین موافقان همه پرسی گفت: این هدف بزرگ اسرائیل است که سریال جدیدی در دنیا بوجود بیاید با نام تقسیم بندی قومیتی و اولین آن ها ایجاد کشور کردستان است که ابتدا از شمال عراق شروع شده و سپس پ ک ک های ترکیه به آن می پیوندند و بعد از آن کردهایی از سوریه و قومی از ایران نیز خواستار پیوستن به آن کشور خواهند شد و تمام درگیری هایی که رخ خواهد داد به نفع اسرائیل و آمریکا است چون آن ها با این کار جنگ های داخلی را روانه کشورهای خاورمیانه می کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید