01:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1396 - 21:22
کد خبر: 7230

آذربایجان غربی؛ چه کسی برکرسی استانداری تکیه خواهد زد؟

بحث بومی یا غیر بومی بودن استاندار جدید آذربایجان غربی یک بحث فرعی می باشد آنچه در این مورد نقش مهمی را ایفا می کند کارآمدی و توانایی است  و اینکه با آمدن استاندار جدید چه تحول اقتصادی در استان رخ خواهد  داد

آذربایجان غربی؛ چه کسی برکرسی استانداری تکیه خواهد زد؟

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، استاندار نماینده عالی دولت در یک استان که بنا به پیشنهاد وزیر کشور و با موافقت هیات دولت انتخاب می شود  و در مقابل وزیر کشور پاسخگو است، در گرما گرم انتخاب استانداران بعد از تشکیل کابینه دولت دوازدهم فضای سیاسی و عمومی استان ها مملو از  خبرانتخاب استاندار جدید می باشد.


محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت  در خصوص انتخاب استانداران تاکید کرد:«در سطح مدیران عالی استان‌ها تغییراتی در حال انجام بوده و برخی از استانداران در استان‌های دیگر مشغول کار خواهند شد این تغییرات با سرعت در حال انجام گیری بوده و  وزیر کشور با تأمل این موضوع را دنبال می‌کند».


رحمانی فضلی نیز در خصوص انتصاب استانداران تاکید کرد: رویکرد استانداران باید توسعه گرا بوده، سیاست ها و برنامه های دولت را قبول داشته علاوه بر تجربه، قدرت هماهنگی و تعامل هم داشته باشند، در جابجایی هایی که بین استان ها صورت می گیرد، عمده تلاش ها بر استفاده از استانداران موجود که چهارسال باهم کار کردیم، بوده است.


تا بدین جا هفت تن از استانداران انتخاب شده که فریدون همتی استاندار جدید هرمزگان، ایلامی است، موسی خادمی استاندار جدید لرستان زاده کهکیلویه و بویر احمد بوده ، عبدالمحمد زاهدی جایگزین همتی در قزوین واصالتا بروجردی است.
محمد مهدی مروج الشرایع، استاندار جدید خراسان جنوبی زاده نیشابور ،اسماعیل تبار دار استاندار جدید فارس که اصالتا اهل گناوه بوشهر بوده ، علی محمد احمدی استاندار کهکیلویه وبویراحمد زاده دهلران ومحمد علی نجفی استاندار البرز که اصالتا اهل آستانه اشرفیه است،در سمت خود جای گرفته اند که همه انتصاب ها در راستای غیر بومی بودن تا بدین جا شکل گرفته و به ظاهر این انتخابها نشان دهنده سیاست کاری دولت برای انتخاب استانداران غیر بومی است.


این روزها موضوع بحث بسیاری از محافل سیاسی وغیرسیاسی انتخاب استاندار آذربایجان غربی است و حالا حتی مردم هم دوست دارند بدانند که چه کسی قرار است بر جایگاه مقام اجرایی استان بنشیند از سویی عقاید و نظرهای متفاوت و گوناگون از هر سو سرازیر شده و هر کس در این باره به اظهار نظر می پردازد عده ای از شهروندان و هم استانی ها معتقد هستند که مدیران بومی بهتر از معضلات و مشکلات منطقه با خبر هستند.
در پی زمزمه های حضور همتی در آذربایجان غربی ، بهادری نماینده مجلس ارومیه اظهار کرد:تصور می کنم آقای همتی گزینه جالبی برای استان آذربایجان غربی نمی باشند و باید فردی قدرتمند و بومی برای استان آذربایجان غربی انتخاب شود.

باید دانست بحث بومی یا غیر بومی بودن استاندار جدید آذربایجان غربی یک بحث فرعی می باشد آنچه در این مورد نقش مهمی را ایفا می کند کارآمدی و توانایی است  و اینکه با آمدن استاندار جدید چه تحول اقتصادی در استان رخ خواهد داد . استان ما نیاز به یک استاندار کارآمد با برنامه جامع و اجرایی دارد استانداری که بتواند اعتمادسازی کرده، برمبنای خرد جمعی تصمیم گرفته در جهت ارتقای صنعتی یا کشاورزی و مزیت های استان کوشیده ،استان را در مدار توسعه یافتگی قرار دهد و هم چنین حضور فعال و پیگیر در حوزه های انتخابیه برای رفع مشکلات مردمی داشته باشد،از تنگ نظری و نگرش سلیقه ای پرهیز کرده و از نیروهای با تجربه و کارآمد استفاده کند در این صورت میتواند برای استان ما کارآمد باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید