14:46|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1396 - 18:10
کد خبر: 7222

نگرانی کشورهای همسایه از مذاکرات اربیل و بغداد

العبادی اعلام کرده دعوت خالصانه و برادرانه‌ای را به رهبران کردستان مبنی بر این امر می‌فرستد که تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی، امری خطرناک است.

نگرانی کشورهای همسایه از مذاکرات اربیل و بغداد

به گزارش سرویس بین الملل باریش نیوز مساله همه پرسی اقلیم کردستان عراق توسط مسعود بارزانی در روزهای اخیر کشورهای همسایه را از بابت یک جنگ داخلی احتمالی نگران کرده و حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره اعلام کرده: همه‌پرسی‌ای که در 25 سپتامبر جاری(3 مهر) برگزار خواهد شد، به شدت اوضاع را تشدید می‌کند و به نقض حاکمیت عراق می‌انجامد.

العبادی اعلام کرده دعوت خالصانه و برادرانه‌ای را به رهبران کردستان مبنی بر این امر می‌فرستد که تصمیم برای برگزاری همه‌پرسی، امری خطرناک است وتمامی دستاوردهایی که شهروندان کرد عراقی ما رقم زده‌اند، در معرض تهدید قرار دارد.

این در حالی است که نخست وزیر ترکیه می گوید: برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، مساله امنیت ملی ترکیه است و ترکیه هر اقدام ضروری را اتخاذ خواهد کرد.

دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق درصدد است تا همه‌پرسی استقلال را در 25 سپتامبر برگزار کند. این در حالی است که آمریکا، ترکیه و ایران خواهان لغو این همه‌پرسی شده‌اند. اما «مسعود بارزانی» رئیس دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق اعلام کرده است که این همه‌پرسی در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

گزارش و تنظیم: مسعود یاری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید