04:17|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1396 - 21:37
کد خبر: 7218

آهنگ ملی دریاچه ارومیه در یونسکو

ما درآهنگ "شور سو" تمام تلاشمان را نمودیم که یک موسیقی آذری به شکل جدید تولید گردد،

آهنگ ملی دریاچه ارومیه در یونسکو

حامد نصر خواننده آذری زبان آهنگ معروف "شور سو" در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز بیان کرد: حدود پانزده سال در زمینه طراحی و معماری در دانشگاه تدریس داشته و از سه سال پیش به صورت حرفه ای موسیقی آذری را شروع کرده ام.
حامد نصر در خصوص هدف خود برای اجرا آهنگ "شور سو" اظهار کرد: با توجه به عشق و محبت مردم که به دریاچه ارومیه دارند و با وجود تمام مشکلات دریاچه و خشک شدنش همچنان آن را مورد حمایت قرار می دهند ما نیز بر آن شدیم که به یاد دریاچه ارومیه آهنگ "شور سو" را اجرا کنیم.


وی در خصوص آهنگ "شور سو" ابراز کرد: آهنگ دارای متن زیبا و مهر آمیزبوده و مخاطب آهنگ خود دریاچه ارومیه است، این آهنگ  به دور از مراودات واختلافات سیاسی کار شده است.
نصر در ادامه گفت: شعر این اثر توسط استاد علی محمدی اقدم سروده شده و طراحی آهنگ توسط رضا بیگی صورت گرفته است.


حامد نصر در خصوص استقبال مردم از این اثر بیان کرد: خوشبختانه این آهنگ به دل مردم نشست و با استقبال پورشوری مواجه شد تا جایی که مردم به من لقب خواننده "شور سو"  داده اند و اغلب مرا با این نام میشناسند.
وی درباره تلاشها در زمینه تولید آهنگ به زبان آذری تاکید کرد: ما درآهنگ "شور سو" تمام تلاشمان را نمودیم که یک موسیقی آذری به شکل جدید تولید گردد، زیرا به دلیل کمبود موسیقی آذری برای آذری زبانان ، مردم متمایل به گوش دادن به آهنگ ترکیه ای شده اند که اگر ما بتوانیم موسیقی با کیفیت بالا تولید کنیم میتوانیم گامی در جهت معرفی آهنگهای خود داشته باشیم.


نصر با اشاره به آلبوم های خود افزود: آلبوم های ارایه شده به دو صورت باکلام و بی کلام بوده که در آلبوم بی کلام به اسم "نفس های یک رویا" اولین بار در یک آلبوم از پنج ساز استفاده شده است.
وی در پایان گفت: در حال مذاکره با یونیسکو برای ثبت آهنگ "شور سو" به عنوان آهنگ ملی دریاچه ارومیه می باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید