03:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1396 - 21:34
کد خبر: 7201

پارلمان کردستان عراق تشکیل خواهد شد؟

قرار بود، پارلمان کردستان عراق بعد بیش از دو سال تعطیلی، امروز پنجشنبه تشکیل جلسه بدهد.

پارلمان کردستان عراق تشکیل خواهد شد؟

به گزارش سرویس بین الملل باریش نیوز اتحادیه عرب با اکثریت آراء، رفراندوم اقلیم کردستان عراق را رد کرد. احمد جمال سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفته است ابراهیم جعفری وزیر خارجه این کشور از اعضای این اتحادیه درخواست کرده بود علیه رفراندوم اقلیم کردستان موضع گیری کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه عراق همچنین رفراندوم اقلیم را خطری برای امنیت منطقه دانسته که بر زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب این کشور هم تاثیرگذار خواهد بود. روز سه شنبه گذشته هم پارلمان عراق بدون حضور نمایندگان کرد، رفراندوم اقلیم کردستان را در تضاد با قانون اساسی این کشور دانسته و آن را رد کرده بود.

نزدیکی استاندار کرکوک به بارزانی و حزب دموکرات کردستان عراق در نوع خود جالب توجه است زیرا در گذشته، نجم الدین کریم یکی از منتقدان این حزب بوده است اما اینک یکی از مدافعان رفراندوم و نزدیکان رئیس اقلیم کردستان است، به نقل از سایت الغدیر عراق اعلام کرده است که مسعود بارزانی وعده داده است در صورت الحاق کرکوک به خاک اقلیم کردستان، نجم الدین کریم استاندار کرد کرکوک به شخص دوم سیاسی اقلیم کردستان تبدیل شود. الغدیر این خبر را از یک منبع کردستانی اعلام کرده است که نام وی فاش نشده است.

قرار بود، پارلمان کردستان عراق بعد بیش از دو سال تعطیلی، امروز پنجشنبه تشکیل جلسه بدهد. اما به دلیل آنچه مشکل آیین‌نامه ‌ای عنوان شد، این جلسه به فردا جمعه موکول شده است. همزمان، خبرهایی زمزمه می‌شود که ممکن است پارلمان کردستان، موعد همه ‌پرسی را برای مدتی نامعلوم به تعویق بیندازد. البته برخی دیگر نیز معتقدند پارلمان حمایت خود از همه‌پرسی را اعلام کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید