10:13|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1396 - 01:34
کد خبر: 7183

تعجب ما از این است که چگونه رئیس جمهور میانمار برنده جایزه صلح نوبل شده است؟

اخیرا مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در رابطه با این موضوع، کشت و کشتار مسلمانان را در روهینگیا یک فاجعه اعلام کردند.

تعجب ما از این است که چگونه رئیس جمهور میانمار برنده جایزه صلح نوبل شده است؟

شیرزاد عباسیان دکترای سیاسی و رئییس دانشگاه امام حسین(ع) در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در رابطه با کشتار مسلمین در میانمار گفت: حدود 89 درصد از مردم کشور میانمار بودایی هستند و اکنون به دلیل موضع نگرفتن های ملت مسلمان در دنیا و عدم اتحاد و یکپارچگی مسلمانان، بوداییان نژاد پرست در حال قتل عام و کشتار و حتی ریشه کن کردن نسل مسلمانان کشور میانمار هستند.

وی افزود: اخیرا مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در رابطه با این موضوع، کشت و کشتار مسلمانان را در روهینگیا یک فاجعه اعلام کردند و امروز ملت های مسلمان و به خصوص سران علمای اسلامی و اعضای کنفرانس های اسلامی باید چاره ای بیاندیشند تا دیگر هیچ گروهی از نداشتن اتحاد بین مسلمانان سوء استفاده نکرده و دست به کشتار آن ها نزند.

عباسیان خاطرنشان کرد: یک راه نجات این است که باید از طریق کنفرانس های اسلامی مطرح شود و این کشور را تحت الشعاع قرار دهند تا بوداییان این عمل زشت و ناپسند را هرچه سریعتر قطع کنند.

دومین راه نوشتن نامه ها و درخواست هایی به سازمان ملل و اقدام به موقع آن ها است تا به این مورد وحشیانه رسیدگی کنند.

سومین راه پیگیری از طریق دادگاه لاهه است که پیگیری کنند.

وی در پایان اظهار داشت: تعجب ما از این است که رئیس جمهور میانمار یعنی همان خانم "آنگ سان سو چی" چگونه برنده جایزه صلح جهانی نوبل شده در صورتی که کار امروز او ریختن خون هزاران هزار انسان و زن و بچه بی گناه و مظلوم است؟!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید