20:49|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1396 - 23:47
کد خبر: 7182

تالار بزرگ ارومیه در حال پیشرفت است

ساخت این تالار یک پروژه ملی حساب می شود که جزو 8 تالار بزرگ در حال ساخت در کشور است.

تالار بزرگ ارومیه در حال پیشرفت است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در رابطه با تالار در حال ساخت ارومیه گفت: ما در استان و شهر ارومیه دچار کمبود تالار و سالن های برگزاری نشست های بزرگ مانند تالار وحدت تهران هستیم.

وی افزود: در سال 86 براساس مصوبه ای که رییس جمهور وقت تعیین کردند، در خیابان درستکار ارومیه و در داخل کوچه ای 20 متری احداث تالاری بزرگ شروع شد تا در زمینی به مساحت 1200 متر مربع و محلی وسیع ساخته شود.

کریمی ادامه داد: ساخت این تالار یک پروژه ملی حساب می شود که جزو 8 تالار بزرگ در حال ساخت در کشور است و امروز مراحل نهایی این تالار در حال انجام است.

وی اعلام کرد: این ساختمان بزرگ دو سالن تخصصی دارد که یک سالن مخصوص کنسرت ها و جشنواره های موسیقی است که با تکنولوژی روز در حال ساخت است(موسیقی حرفه ای استاندارد که بدون ابزار آلاتی مانند میکروفون و آمپلی فایرها شنونده ها قادر به شنیدن باشند) و سالنی دیگر مخصوص اجراهای خاص مانند تئاتر ها، جشن ها، سخنرانی ها و غیره می باشد.

کریمی در پایان افزود: عمده ی کار این پروژه از سال 91 شروع شده و تا کنون 93 درصد از ساختمان فیزیکی این پروژه تمام شده است و تا کنون حدود 20 میلیارد تومان در جهت این پروژه هزینه شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید