09:03|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1396 - 20:16
کد خبر: 7178

مرمت وبازسازی بازار خوی آغاز شده است

با همکاری اهالی وکسبه بازار نصب کرکره ها براساس جمیع قوانین ومقررات مرمت وبازسازی انجام گرفته و اکنون در مراحل پایانی است.

مرمت وبازسازی بازار خوی آغاز شده است

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، در خصوص مرمت بازار خوی اظهار کرد: با توجه به جدیت اداره کل صنایع دستی و گردشگری در مرمت و رعایت اصول فنی وزیبا شناختی و بر خورد قاطع با متخلفین از دو ماه پیش اقدام به بازسازی ونصب کرکره ها با رعایت ضوابط در بازار خوی آغاز شده است.
جباری درباره علت بازسازی بازار خوی گفت: بازسازی بازار در راستای بحث استحکام بخشی و حفاظت از بازار به عنوان یک میراث فرهنگی است.


جباری در خصوص هزینه صرف شده برای مرمت وبازساری بازار خوی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است؛ در طی این بازسازی افرادی که سعی در تخلف از قوانین ومقررات داشتند برخورد گردید.
وی گفت: با همکاری اهالی وکسبه بازار نصب کرکره ها براساس جمیع قوانین ومقررات مرمت وبازسازی انجام گرفته و اکنون در مراحل پایانی است.


مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی در پایان افزود:از تمامی اهل بازار وکسبه که در امر مرمت بازار خوی نهایت همکاری را با اداره کل میراث فرهنگی داشته اند تشکر وقدر دانی می کنم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید