23:32|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1396 - 19:20
کد خبر: 7136

رشته قرائت وحفظ کل قرآن وارد مرحله بین الملل شد

 در روز عید غدیر خم نفرات برتر مشخص و مسابقات قرانی برادران به کار خود پایان خواهد داد؛ در رشته قرائت و حفظ کل قرآن نیز وارد مرحله بین الملل شده که  قرار است  سال بعد در مصلا ی تهران برگزار شود، اما سایر رشته ها در سطح کشوری بوده و نفرات برتر نیز در همین جشنواره به کار خود خاتمه می دهند.

رشته قرائت وحفظ کل قرآن وارد مرحله بین الملل شد

حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، در خصوص برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه گفت: مسابقات طبق اطلاع رسانی هایی که از قبل صورت گرفته بود از تاریخ 11 شهریورماه  در سالن شماره یک حسینیه عاشقان ثارالله با سخنرانی سید علی اکبر قریشی، نماینده خبرگان رهبری و حضور حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه شروع به کار کرده است.

وی افزود: نخستین دوره مسابقات در رشته های مدیحه سرایی، هم خوانی، اذان، معارف، حفظ موضوعی قرآن کریم وحفظ احادیث از بعداز ظهر شنبه آغاز و در روز دوشنبه با اهدای جوایز به نفرات برتر پایان یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه در خصوص افتخارات کسب شده توسط شرکت کنندگان استان ادامه داد: در رشته تواشیح به رتبه پنج کشوری و در رشته اذان به رتبه سوم کشوری دست یافتیم.

نوبخت با اشاره به ادامه روند مسابقات قرآنی تصریح کرد: اکنون در مرحله دوم مسابقات قرار داشته و مرحله اصلی در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ۲۰ جز، ۱۵جز و ۱۰ جز در حال برگزاری می باشد.

وی با بیان این که  بعداز ظهر جمعه، مرحله فینال این مسابقات برگزار می شود تاکید کرد: و در روز عید غدیر خم نفرات برتر مشخص و مسابقات قرانی برادران به کار خود پایان خواهد داد؛ در رشته قرائت و حفظ کل قرآن نیز وارد مرحله بین الملل شده که  قرار است  سال بعد در مصلا ی تهران برگزار شود، اما سایر رشته ها در سطح کشوری بوده و نفرات برتر نیز در همین جشنواره به کار خود خاتمه می دهند.

نوبخت در خصوص استقبال مردمی ابراز داشت: باتوجه به تبلیغاتی که در ۵۰۰ نقطه شهر صورت گرفته بود، حضور افرادی همانند حامد ولیزاده، وکیلی وخانم محمد نژاد که افتخار استان به شمار می روند، انتظار پرشوری را از مردم داشتیم  که متاسفانه صورت نگرفت، که علت آن ممکن است بخاطر تعطیلی حوزه های علمیه، مدارس ، دانشگاه ها ومسافرت های تابستانی باشد.

وی با اشاره به حضور رسانه ها در طول روند مسابقات گفت: پخش زنده مسابقات همه روزه از شبکه قران روی آنتن  رفته و صدا و سیمای استان نیز روزانه در چندین نوبت گزارش خبری در این باره پخش می کند.

نوبخت اشاره کرد: امید است در روز اختتامیه مسابقات قرآنی در مرحله برادران که مصادف با عید غدیر خم است با حضور پرشور مردمی مواجه شویم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید