14:15|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1396 - 02:24
کد خبر: 7130

امام هادی (ع) هدایتگر الهی و سیاست مدار عصر خود بود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت امام هادی علیه السلام در سال ۲۱۰ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود وجهان را با حضور خو نورانی کرد.

امام هادی (ع) هدایتگر الهی و سیاست مدار عصر خود بود

حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، ضمن گرامیداشت میلاد امام هادی (ع) اظهار داشت: امام هادی علیه السلام در سال ۲۱۰ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود وجهان را با حضور خو نورانی کرد.

وی افزود: این امام بزرگوار با خلفای ستمگر هم عصربود وهمانند فرزند ارجمندشان سالهای فراوانی را در اسارت وخفقان خلفای عباسی به سر برده اند، ولی با وجود تمامی سختی ها ومشکلات باز در راه هدایت وارشاد شیعیان در مسیر الهی تلاش نموده اند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از امام هادی (ع) فرمایشات فراوانی نقل شده است که بیانگر اتصال این بزرگوار به نور الهی، معدن وحی و وارث علم نبی اکرم (ص) است؛ شخصیت این امام بزرگوار را از جهات مختلفی می توان بررسی کرد یکی از راههای شناخت شخصیت امام وتحلیل صحیح بزرگوار استفاده از آثاری همانند زیارت جامعه کبیره است، این زیارت نامه در تمامی قبور مطهر امامان معصوم خوانده می شود.

وی ادامه داد: زیارت نامه جامعه کبیره یک دوره امام شناسی است که به معرفی کامل شخصیتی امام هادی (ع) نیز می پردازد؛ از جمله قسمتهایی که در این زیارت نامه به آن برمی خوریم قسمتی است که امام را به عنوان سیاست گذار معرفی می‌نماید، این مسئله خود پاسخی جالب به تمامی کسانی است که دین را از سیاست جدا می دانند و مدعی هستند دین حرفی در زمینه سیاست ندارد. حال با این مطلب می توان به این نکته پی برد که امام معصوم غیر از جنبه ارشادی وهدایتی که دارد در امور سیاسی هم هدایتگر است. ودر حقیقت ترسیم کننده خطوط اجتماع است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید