سوغات حج بزرگترین دغدغه حاجیان
  • 1396/6/13 20:19:55
  • 7110

سوغات حج بزرگترین دغدغه حاجیان

عرب هایی که از این موقعیت استفاده کرده وبا استخدام کارگر افغانی مسلط به زبان فارسی سعی دارند این بازار پرسود را برای خود حفظ کنند، حاجیان به جای استفاده از این سفر معنوی بیشتر سرگرم بازار گردی هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، یکی از بزرگترین وپردغدغه ترین قسمت سفر حج، که شاید ذهن هر زائری رابه خود مشغول کند خرید سوغات می باشد.
خرید سوغات توسط زائران ایرانی به قدری گسترش یافته است که حتی ذهن مسئولین را هم در گیر کرده است.
همه ساله تعداد زیادی از حاجیان ایرانی برای خرید سوغاتی روانه ی بازارهای عربستان می شوند ودر گرمای طاقت فرسا سود زیادی را نصیب عربستان می کنند.
عرب هایی که از این موقعیت استفاده کرده وبا استخدام کارگر افغانی مسلط به زبان فارسی سعی دارند این بازار پرسود را برای خود حفظ کنند، حاجیان به جای استفاده از این سفر معنوی بیشتر سرگرم بازار گردی هستند.
وقتی نگاه عمیق تر به این کار می شود واز خود حاجیان در این باره سوال می گردد برخی ابراز می کنند که خود هم تمایل ندارند وقت خود را در بازار صرف کنند ولی بخاطر اقوام وآشنایان که منتظر وچشم به راه سوغاتی هستند آنها را ناگزیر به این امر می کند.
خرید سوغات که در رسم ما ایرانیان نشان دهنده ی محبت بوده است امروز به یک رسم پرتجمل و فخر فروشانه مبدل شده است.
خوشبختانه، امسال باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری که توصیه کردند حاجیان از خود کشور ایران سوغات تهیه کنند وبا این کار به اقتصاد کشور و برادران خود کمک کنند امسال کمپینی در این زمینه شکل گرفت به نام لطفا سوغات سعودی نخرید!
امید است که حاجیان امسال وسالهای بعد این سخن رهبری لبیک بگویند. هم زحمت حمل وخرید سوغات در عربستان را کم کنند و نیز از تجمل و افراط در خرید سوغات حج که یک سفر معنوی است اجتناب کنند و با این کار به اقتصاد کشور کمک نمایند.

کلید واژه ها:
  • باریش نیوز
مطالب مرتبط
مشاهده مطلب
نظرات مخاطبان
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  • باریش نظراتی را که حاوی توهین ویا کلمات رکیک است منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
  • توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.