16:03|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1396 - 22:18
کد خبر: 7076

"صادرات پایدار" مستلزم تقویت تعاملات خارجی است

تاکنون نتوانسته ایم تعاملات خارجی را تقویت کنیم؛ تا زمانی که بازار را ایجاد نکرده و برجام را به صادرات و اقتصاد کشور ترجیح دهیم، مردم نیز نا امیدتر، ناراضی تر و نیازمندتر از قبل خواهند شد.

"صادرات پایدار" مستلزم تقویت تعاملات خارجی است

حجت الاسلام والمسلمین عیسی برادری، امام جمعه تکاب، در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، با اشاره به این که برای تحقق وعده دولت دوازدهم با عنوان صادرات پایدار گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی برخی مواقع با زیاد بودن محصولات، صادرات انجام می گیرد ولی با این حال به واردات نیز نیازمند هستیم.

وی افزود: صادرات و واردات به تنهایی به درآمد کشور کمک نمی کند و به همین دلیل باید به دنبال پایدار کردن آن باشیم و تولیداتی که همیشگی و پایدار هستند می توانند به این اجرای این امر کمک کنند.

برادری ادامه داد: زمانی می توانیم صادرات را رو به پایدار سوق دهیم که محصول تولیدی، یا در خارج از کشور وجود نداشته باشد و یا از کیفیت پایینی برخوردار باشد؛ در عمل آن اقدامی که باید صورت بگیرد، نمی گیرد و همین سبب عدم تقویت صادرات می شود.

وی با بیان این که زیرساخت ها باید اصلاح شوند اظهار کرد: با بالا بردن کیفیت تولیدات، بر روی صادرات پایدار نیز  می توان برنامه ریزی لازم را انجام داد؛ اگر توان صادر به کشورهای دیگر را داشته باشیم، یقینا رقیب های قدری داریم، لذا باید در صادرات پایدار، علاوه بر همت بر اقتصاد غیر نفتی، به پایدار ساختن و کیفیت بخشی تولیدات داخلی برای ورود به بازارهای جهانی نیز توجه کرد.

برداری عنوان کرد: اگر با دید اقتصاد مقاومتی به این قضیه نگاه کنیم، می توانیم از اقتصاد نفتی نیز جدا شده و با صرف هزینه در واحدهای تولیدی، جوانان بسیاری را وارد عرصه کرده و از استعداد آن ها نیز در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

امام جمعه تکاب با اشاره به این که در آذربایجان غربی شاهد استعدادهای خدادادی هستیم که باغات ارومیه و شهرستان های دیگر از جمله آن ها هستند گفت: ولی با بی توجهی به این استعدادها، باعث شده ایم که میوه ها و محصولات کشاورزان دور ریز شوند.

وی با بیان این که به قدری که بر برجام وقت گذاشته و تمرکز کرده ایم، بر تولیدات و صادرات محصولات خود تمرکز نکرده ایم خاطرنشان کرد: لذا سبب رکود بازار و دور ریز شدن محصولات خویش می شویم.

برداری افزود: تعاملات خارجی را نتوانستیم تقویت کنیم؛ تا زمانی که بازار را ایجاد نکرده و برجام را به صادرات و اقتصاد کشور ترجیح دهیم، مردم نیز نا امیدتر، ناراضی تر و نیازمندتر از قبل خواهند شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید