23:41|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 شهریور 1396 - 01:08
کد خبر: 7013

هدف ما این است که نقش زنان دفاع مقدس و شهدا را به مردم انتقال دهیم

قرار است در راستای شناساندن زنان دفاع مقدس به مردم و فداکاری و ایثار آن ها و انتقال این جریان به نسل جدید فعالیت هایی انجام شود.

هدف ما این است که نقش زنان دفاع مقدس و شهدا را به مردم انتقال دهیم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز لیلا سپهری در نشست خبری مسئول بسیج زنان سپاه شهدا آذربایجان غربی با اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: در کنگره ملی 12000 شهید استان آذربایجان غربی قرار است 5 اجلاسیه برگزار شود که به صورت ملی و کشوری خواهد بود و در راستای شناساندن زنان دفاع مقدس به مردم و فداکاری و ایثار آن ها و انتقال این جریان به نسل جدید فعالیت هایی انجام شود.

وی افزود: شاید این اجلاسیه در یک روز و چند ساعت محدود برگزار گردد اما هدف ما این است که نقش زنان دفاع مقدس و شهدا را به مردم انتقال دهیم و 2 ماه قبل از برگزاری می خواهیم برنامه هایی با مشارکت استانداری و فرمانداری و تمامی سازمان ها داشته باشیم تا بتوانیم به تمامی 695 خانواد ه زنان شهیده سر زده و دعوت نامه هایشان را به صورت حضوری به آن ها برسانیم.

مسئول بسیج زنان سپاه شهدا آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برنامه ای برای دعوت زنانی از کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه و آذربایجان داریم. زنانی که درگیر دفاع مقدس شدند و فرزندان یا همسرهایشان در جنگ تحمیلی و یا در جنگ های داخلی یا خارجی کشور خود حضور داشتند. همینطور از کشور یمن مهمانانی داشته باشیم تا بتوانیم شنونده سخنانشان باشیم. این زنان انتظاری از ما نداشته و فقط می خواهند صدایشان به گوش رسانه ها برسد.

 لیلا سپهری در پایان با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با الگوی سوم زن اظهار داشت: زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و درعین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید