07:16|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 23:30
کد خبر: 7008

ازدواج آسمانی/پیوندی که از جنس آسمان است

ازدواج همواره یکی از سنت های پسندیده در دین اسلام بوده وهست وهمواره احادیث فراوانی در این باب  نقل شده است

ازدواج آسمانی/پیوندی که از جنس آسمان است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، یکی از مهم ترین احادیث مربوط به این موضوع که بسیار شنیده ایم ،حدیثی از رسول اکرم (ص)است که فرمودند: هرکس ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده است میتوان تمسک جست.
برگه های تقویم را که جستجو کنیم به برگه ای از آن میرسیم که به روز ازدواج حضرت علی (ع)با فاطمه الزهرا(س)دوردانه ی پیامبر برمی خوریم.ازدواجی که همواره از مهم ترین اتفاقات تاریخ شیعه می باشد،ثمره این پیوند آسمانی ومبارک امامت است.
این روز در تقویم رسمی ایران روز یکم ذی الحجه تعیین شده است.
پیوندی که از جنس آسمان است وقبل از اینکه در زمین تحقق یابد در آسمان بسته شده بود ،ازدواج یگانه مرد اسلام وهمراه همیشگی پیامبر اکرم (ص)با دردانه وجگر گوشه ی رسول الله.
ازدواجی که درعین سادگی وبی ریایی شکل گرفت وتنها دارایی داماد یک شمشیر ،یک ذره ویک شتر بوده است.وجهیزیه عروس در کمال سادگی فراهم شده بود.میتوان از این موضوع بهره جست واز این پیوند آسمانی ساده الگو گرفت.الگویی برای ازدواج آسان ،ازدواجی که امروزه بخاطر سنگینی هزینه ها وتشریفات جوانان را دچار مشکل عمده نموده است.
شاید مانتوانیم مانند امیرالمومنین وفاطمه الزهرا(س) عمل کنیم،ولی میتوانیم از آنها به قدر توان وظرفیت خود الگو گرفته وازدواج را آسان وبدون تشریفات اضافی کنیم.
تا انشاالله شاهد این باشیم که در جای جای مملکت کسی به خاطر سختگیری های بیش اندازه از این پیوند مبارک بی نصیب نماند.

خدیجه آقازاده

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید