06:03|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 04:11
کد خبر: 7003

در مکتب استاد شجریان شاگرد حمیدرضا نوربخش بوده‌ام/ صدا و سیما با هیچ نوع موسیقی، غرضی ندارد؛ مشکل از خود ما است

علی پرمهر خواننده پر توان و خوش صدای موسیقی آذربایجان که با انتشار آهنگ هایش طرفداران بسیاری را جذب خود و سبک کاری اش کرده، در گفت و گو با باریش، پدیده شگفت انگیز استعدادش را بازگو کرد.

در مکتب استاد شجریان شاگرد حمیدرضا نوربخش بوده‌ام/ صدا و سیما با هیچ نوع موسیقی، غرضی ندارد؛ مشکل از خود ما است

علی پرمهر، خواننده معروف موسیقی پاپ آذربایجان در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، با بیان بیوگرافی از خود گفت: من علی پرمهر، از سمت مادری تبریزی، و از سوی پدر اهل مغان، شهرستان گرمی هستم، از کودکی در حرفه موسیقی فعالیت دارم و فعالیت خود را از موسیقی اصیل ایرانی آغاز کرده ام.

وی با بیان این که عضو خانه موسیقی کشور می باشم افزود: در مکتب استاد شجریان، شاگرد حمیدرضا نوربخش بوده ام، باتوجه به علاقه ای که به موسیقی پاپ داشتم، بخش اعظمی از فعالیتم در همین زمینه بوده است.

پرمهر با اشاره به فعالیت خود در زمینه پاپ و نوشتن اثرهای موسیقی  برای خواننده های معروف ادامه داد: محسن چاووشی، فرزاد فرزین و علی عبدالمالکی از جمله این افراد هستند.

وی اظهار کرد: 4 و 5 سالی است که در موسیقی ترکی آذربایجانی فعالیت دارم و ثمره این فعالیت، انتشار دو آلبوم به نام های "یاغیش آلتیندا" و "سلام یئتیر" بوده است.

باریش: در رابطه با موسیقی ترکی آذربایجانی و طرفداری مردم ترک زبان از این نوع موسیقی کمی توضیح دهید! به ویژه که در ارومیه نیز خلائی در موسیقی ترکی احساس می شود.

پرمهر: من قبل از این که به عنوان خواننده و آهنگ ساز به مردم معرفی شوم، خود را یک شاعر می دانم چراکه موسیقی ترکی، ریشه در ادبیات دارد، به همین خاطر توانایی آن داشته ام که بتوانم شعر آتنا را در عرض یک ساعت بنویسم.

استعداد در انسان ها یک نعمت است، اما پرورش این استعداد مهم ترین و اساسی ترین شاخصه یک فرد به شمار می رود.

باریش: به نظر شما در منطقه آذربایجان، هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین، تا چه حد به موسیقی ترکی اهمیت داده می شود؟

پرمهر: اهمیت بسیاری به موسیقی پاپ آذربایجانی داده می شود؛ مسئولین هم در کل دید مثبتی دارند؛ طبیعی است که هر از گاهی سنگ اندازی و نامهربانی به حوزه موسیقی، وجود داشته باشد ولی از نگاه کلی، قابل قبول و رفتاری پسندیده به موسیقی وجود دارد.

باریش: به نظر شما، جایگاه موسیقی ترکی در صدا و سیما حفظ شده و کمبودی در این رابطه احساس نمی شود؟

پرمهر: صدا و سیما با هیچ نوع موسیقی، غرضی ندارد؛ مشکل از خود ما است، جوانان باید خود، ادبیات ترکی، استاد شهریار، فولکولور و تاریخ خویش را باور داشته باشند، با این حرکت می توانیم علی پرمهرهای بسیاری داشته باشیم و برای رقابت به روی سن برویم.

خود من، هیچ گونه هزینه ای برای پخش موسیقی های خویش، صرف نمی کنم، چراکه خود را باور داشته ام و اکنون در این جایگاه قرار دارم؛ سیستم صدا و سیما، با موسیقی هیچ مشکلی ندارد بلکه کم کاری متوجه خود ما است.

باریش: باتوجه به این که این نوع موسیقی در منطقه آذربایجان به ویژه ارومیه، نسبت به دیگر موسیقی ها کمتر می باشد، توصیه ای که برای علاقه مندان به این نوع حرفه، دارید چیست؟

پرمهر: علاقه مندان باید حتما با ادبیات ترکی آشنایی پیدا کنند، هیچ گاه یک خواننده بی سواد به جایگاهی نخواهد رسید؛ حتما باید یک ساز کامل را یاد گرفته و با شاعران مانوس شوند.

فردی که به موسیقی علاقه دارد، باید در جلسات شعر شرکت کرد و با شاعران زندگی کرد، چراکه کسب موفقیت در این حرفه، نیازمند انجام چنین اقداماتی است.

در پایان گفتنی هستم که 16 شهریور ماه نیز، در دو سانس، در خدمت مردم ارومیه بوده و کنسرت خواهم داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید