17:08|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1396 - 01:16
کد خبر: 6968

رعایت اصل ایثار، انصاف و پاکی در خانواده برای بهتر شدن زندگی

در جهت آسان شدن ازدواج جوانان خانواده ها نقش اساسی دارند.

رعایت اصل ایثار، انصاف و پاکی در خانواده برای بهتر شدن زندگی

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: روز اول ذی الحجه که سالروز ازدواج دو عزیز بزرگوار اسلام است هر ساله تکریم میشود تا زندگی آن ها ها الگویی باشد برای جوانان. اصل ها و قوانینی که این دو عزیز بزرگوار در زندگی خود رعایت میکردند اصلا خدایی بودن زندگی بود یعنی همه چیز بر اساس رضایت خداوند انجام شود، سپس اصل قرآن گرایی بود، یعنی هرآنچه که دستورات الهی در کتاب آسمانی است رعایت و انجام شود.

وی ادامه داد چند اصل دیگری که آن دو عزیز برای بهتر شدن زندگی داشته اند رعایت اصل ایثار و انصاف و پاکی در محیط خانه و خانواده، دفاع از حریم ولایت و امامت. اصل عفت ورزی و عفاف ، اصل حضور در اجتماع به هنگام ضرورت و اصل برقراری ارتباط خانواده با مسجد و ایجاد محیط شادی در خانه و خانواده بود.

وی در مورد ازدواج جوانان افزود: در جهت آسان شدن ازدواج جوانان خانواده ها نقش اساسی دارند و باید با کم کردن توقعات و کمک های مادی و معنوی جوانان خود را برای یک زندگی شاد، ساده و موفق تشویق و کمک کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید