20:21|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1396 - 21:52
کد خبر: 6922

3 رمز و ضلع موفقیت در کنکور/داوطلبان از فضای مجازی و تلویزیون دوری کنند

عوامل موفقیت به دو جز خانواده و خود داوطلب تقسیم می شود؛ خانواده نقش بسیار مهمی در قبال داوطلب دارند و باید برای داوطلب یک محیط آرامش بخش خوب را آماده کنند؛ داوطلب استرس زیادی را دارد و باید پدر و مادر نسبت به کاهش آن اقدام کنند و انتظارات خود را به هیچ وجه از داوطلب بالا نبرند.

3 رمز و ضلع موفقیت در کنکور/داوطلبان از فضای مجازی و تلویزیون دوری کنند

محمدرضا  شیخی نفر اول کنکور کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد بهداشت و عضو بنیاد ملی نخبگان در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز اظهار داشت: عوامل موفقیت به دو جز خانواده و خود داوطلب تقسیم می شود؛ خانواده نقش بسیار مهمی در قبال داوطلب دارند و باید برای داوطلب یک محیط آرامش بخش خوب را آماده کنند؛ داوطلب استرس زیادی را دارد و باید پدر و مادر نسبت به کاهش آن اقدام کنند و انتظارات خود را به هیچ وجه از داوطلب بالا نبرند.

وی ادامه داد: خانواده ها رفت و آمد و مهمانی ها را باید کنترل کرده و باید روی فرزند خود سرمایه گذاری به شکلی درست انجام دهند؛ این خیلی مایوس کننده است که در کنکور سراسری کسی از ارومیه و آذربایجان غربی جزو نفرات برتر نبود؛ داوطلب موقعی که در س خواندن را شروع می کند باید به یک سه ضلعی توجه داشته باشد و بر اساس آن خواب خود، تغذیه و ورزش و فعالیت های بدنی را طبق برنامه پیش برده و سعی کند که 50 هفته کنکور خود را با این آیتم ها هماهنگ کنند.

شیخی تصریح کرد: برنامه ریزی تحصیلی داوطلب باید بسیار دقیق و درست باشد و نباید برنامه ریزها و مشاورها برنامه اشتباه به داوطلبان بدهند؛ داوطلبان حدالامکان تلاش داشته باشند مطالعات خود را در کتابخانه ها انجام دهند چرا که در این صورت با دیدن رقبای خود نسبت به بیشتردرس خواندن تحریک می شوند و اگر در خانه درس می خوانند حتما هوای آزاد و نور طبیعی در محل مطالعه گردش داشته باشد و میز مطالعه خود را همواره پشت بر تخت خواب خود قرار دهند و سعی داشته باشند که در جایی که می خوابند هرگز درس نخوانند.

نفر اول کنکور کارشناسی ارشد افزود: بازه ها های زمانی مطالعات همواره دو ساعته باشد و قانون 45 به 15 را رعایت کنند به شکلی که با هر 45 دقیقه مطالعه 15 دقیقه استراحت انجام دهند.

محمدرضا شیخی گفت: اگر داوطلبان با برنامه ریزی خوب و مرتب به پیش بروند قطعا انگیزه خود را از دست نخواهند داد و طی برنامه بازه های زمانی را رعایت کنند و تا حد توان از فضای مجازی و تلویزیون دوری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید