08:41|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1396 - 00:40
کد خبر: 6867

آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ارومیه برگزار شد

به میزبانی کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی، آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ارومیه برگزار شد.

آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ارومیه برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، علی فیروز در آئیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: هفتمین جشنواره رضوی با 92 اثر از آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شده و امروز نیز با آئین اختتامیه از برگزیدگان تجلیل می شود.

وی افزود: جشواره رضوی نسبت به سال گذشته دارای 50 درصد رشد بوده و این روند خوبی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بود.

فیروز با اشاره به این که شش کتاب در این جشنواره معرفی شد ادامه داد: از این تعداد، 4 کتاب با عنوان امام رضا معرفی شده بودند که یک جلد، برای کودکان، یک جلد برای نوجوانان و دو جلد نیز برای بزرگسالان می باشد.

وی اظهار کرد: در آذربایجان غربی از شیوه کتاب استقبالی بسیاری شد؛ لذا این جشنواره اقدام خوب و مطلوبی به نظر آمد.

فیروز با بیان این که برخی سازمان ها سهم بیشتری در برگزاری جشنواره داشتند عنوان کرد: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه نیز بیشترین همکاری را با ما داشته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی تصریح کرد: در قبال هزینه ها نیز، خیرین کتابخانه های استان، استانداری و برخی دیگر از نهادها و سازمان ها بیشترین سهم را داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابازاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با حضور در این مراسم با اشاره به منزلت و بزرگواری امام رضا (ع) گفت: برگزاری این مراسم قدم خوبی در راستای ترویج فرهنگ دینی بود.

وی افزود: وقتی نام ائمه مطرح می شود، سبک زندگی، اخلاق و حرفه مد نظر است.

بابازاده ادامه داد: صوصیات فردی، اخلاقی و رفتاری می تواند بهترین سرمشق برای انسان باشد؛ لذا بهترین الگو نیز برای افراد جامعه به شمار می رود.

وی با اشاره به این که امام رضا (ع) با طبقات مختلف جامعه، رفتار و افت و خیز مناسب را رعایت می کرد تصریح کرد: این امام از جمله کسانی بود که متواضع برخورد کرده و با رفتار خویش، ارزش و برابری بشریت را در نزد پروردگار، به مردم اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: بالاترین مقام  های دینی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی در این حضرت قابل مشاهده بود، همچنین اساس مذهب تشیع زیر نظر این امام بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید