13:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1396 - 01:33
کد خبر: 6826

صدور فرمان مشروطیه موجب برداشته شدن حکومت استبدادی شد

111 سال قبل وضعیت ایران آرام آرام به سوی قرار گرفتن تحت سلطه بیگانگان می رفت و به دلیل وجود پادشاه های دست نشانده موجودیت و استقلال ایران زیر سئوال می رفت.

صدور فرمان مشروطیه موجب برداشته شدن حکومت استبدادی شد

نصرالله اسداللهی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، در رابطه با سالروز صدور فرمان مشروطیت گفت: 111 سال قبل وضعیت ایران آرام آرام به سوی قرار گرفتن تحت سلطه بیگانگان می رفت و به دلیل وجود پادشاه های دست نشانده موجودیت و استقلال ایران زیر سئوال می رفت.

وی ادامه داد: با جمع شدن بزرگان دین وتدوین برنامه ای به سوی کنترل کردن مشروط دین رفتند؛ مشروطیت یعنی حکومت ایران با قوانین اسلامی مدیریت شود و شاه فقط به عنوان یک مقام امضاء کننده باشد و حق حکومت استبدادی نداشته باشد.

اسداللهی تصریح کرد: با این فرمان استبداد از ایران برداشته مشروطیت بنا شد ولی بعدا این مشروطیت مصادره شد و به آن شکل اجرا نشد ولی این موضوع یکی از پایه های انقلاب ایران بود.

این کارشناس خاطر نشان کرد: در انقلاب ایران الان مشاهده می شود ولی فقیه در راس امورات قرار دارد ولی ولایت فقیه ملزم به اجرای قوانین اسلامی است و مشروطیت و ولایت فقیه ضد استبداد می باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید