00:30|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1396 - 22:31
کد خبر: 6803

روی پای خود بایستیم !

این روز ها رییس جمهور دیوانه آمریکا دست به اقدامی زده که شاید زندگی را برای مردم سه کشور ایران، روسیه و کره شمالی سخت تر کند. وی این سه کشور را تحریم کرده، آن هم به تعبیر خودش یکی از سخت ترین تحریم ها.

روی پای خود بایستیم !

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز: زنی به مشاور خانواده رفت و گفت: من و همسرم زندگی کم نظیری داریم و همه حسرت زندگی ما را میخورند. سراسر شادی، محبت،توجه و هماهنگی. اما سوالی از شوهرم پرسیدم که جواب او مرا سخت نگران کرده است؛ پرسیدم اگر من و مادرت در دریا همزمان در حال غرق شدن باشیم, چه کسی را نجات خواهی داد؟ و او بیدرنگ جواب داد: معلوم است, مادرم را ؛ چون مرا زاییده و بزرگ کرده و زحمتهای زیادی برایم کشیده.
از آن روز تا حالا خیلی عصبی و ناراحتم به من بگویید چکار کنم؟
مشاور جواب داد:

شنا یاد بگیرید! همیشه در زندگی روی پای خود بایستید حتی با داشتن همسر خوب. به جای بالا بردن انتظار خود از دیگران، توانایی خود را افزایش دهید.

 

یادداشت را با این مثال شروع کردیم چون جواب این سوال برای خیلی از مردم لازم و ضروری بود تا همه بدانند در هر شرایطی باید حرفه ای، هنری، شغلی یا کاری کنیم که روی پای خود ایستاده و محتاج کمک دیگران نباشیم و دستمان جلوی دیگران دراز نباشد.
 

دلیل مثال بالا این بود که این روز ها رییس جمهور دیوانه آمریکا دست به اقدامی زده که شاید زندگی را برای مردم سه کشور ایران، روسیه و کره شمالی سخت تر کند. وی این سه کشور را تحریم کرده، آن هم به تعبیر خودش یکی از سخت ترین تحریم ها.

اما با وجود تمام این مشکلات و سختی ها ما مردم ایران نباید سکوت کنیم و هیچ اقدامی انجام ندهیم، بلکه باید دست در دست هم با اقداماتی مقاومتی، اقتصاد خود، خانواده و کشورمان را سر و سامان دهیم.

تحریم هایی که مثلا قرار است مارا تحت فشار قرار دهد، بدتر از تحریم های کشور ژاپن پس از حمله آمریکا نیست که هیچ چیزی از مرزهای ژاپن وارد کشورشان نمیشد اما آن ها با پوشیدن کفن یا پارچه ای برتن خود زندگی را گذراندند، سخت کار کردند، تمام مردم هماهنگ شدند تا  توانستند پس از چند سال بهترین صادرات دنیا را داشته باشند و آن ها زمانی موفق شدند که محصولات پاناسونیک و سونی را به آمریکا و اروپا صادر کرده و تمام بزرگان دنیا و مردم عادی از این محصولات استفاده میکردند.

خواستن توانستن است و اگر ما ایرانی ها باهم همدل و هم زبان شویم میتوانیم بر این تحریم ها غلبه کنیم و با کارآفرینی و همت خود روی پای خود ایستاده و حتی محصولاتی را صادر کنیم تا به کل دنیا نشان دهیم ما مردمی هستیم که میتوانیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید