07:09|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1396 - 21:55
کد خبر: 6774

افزایش سهمیه وزرای ترک در کابینه دولت دوازدهم درحال پیگیری است/ هنوز اعضایی معرفی نشده‌اند

موضوع افزایش سهمیه وزرای ترک در کابینه دولت دوازدهم در حال پیگیری بوده، اما هنوز اعضایی برای حضور معرفی نشده اند.

افزایش سهمیه وزرای ترک در کابینه دولت دوازدهم درحال پیگیری است/ هنوز اعضایی معرفی نشده‌اند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، یکی از مطالباتی که نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی در 28 تیر ماه امسال مطرح کرد، درخواست افزایش سهمیه وزرای ترک بود.

قاضی پور در این مطالبه چنین بیان کرد که: در معرفی وزرا، سهمیه وزرای ترک باید افزایش یابد و چناچه که از وزیران ترک زبان، کاردان، متخصص و متعهد معرفی نشوند دولت اصلا از فراکسیون مناطق ترک نشین که ۱۱۰ عضو دارد انتظار رای دادن به وزرای معرفی شده را نداشته باشد.

قاضی پور گفت: قریب به ۵۰ درصد جمعیت ایران به زبان شیرین ترکی تکلم می کنند و شیرمردان و شیرزنان ترک در جای جای ایران سکونت دارند.

نماینده مردم ارومیه همچنین اظهار کرد: در کابینه دولت دوازدهم از نمایندگان مجلس که لیاقت خود را نشان داده اند نیز استفاده شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم اجرای قانون تحصیل در مراکز علمی به زبان ترکی خاطرنشان کرد: وزرای پیشنهادی علوم و آموزش و پرورش بدانند که باید اصول ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی را اجرا کنند و تحصیل در مدارس و دانشگاه ها باید به زبان ترکی انجام شود.

پیگیر حضور وزرای ترک در کابینه هستیم

قاضی پور در مصاحبه با خبرنگار سرویس سیاسی باریش نیوز، در خصوص این این موضوع، با پاسخ به این سوال که آیا این مسئله پیگیری و به نتیجه رسیده است گفت: پیگیر این موضوع بوده و هنوز اعضایی برای حضور در کابینه دولت، معرفی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور بانوان در کابینه دولت دوازدهم نیز افزود: من با حضور بانوان در کابینه موافق بوده و نامه مربوطه را امضا کرده ام.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید