03:48|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1396 - 23:13
کد خبر: 6731

کم توجهی در فضای سایبری سبب آسیب رسی به ایران و اسلام می شود

برخی ها احساس خطری نسبت به دشمن ندارند و ایران و اسلام را به خاطر کم کاری و بی توجهی خود به خطر می اندازند.

کم توجهی در فضای سایبری سبب آسیب رسی به ایران و اسلام می شود

حجت الاسلام و المسلمین نقی باقری، امام جمعه شاهین دژ در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، با اشاره به اهمیت فضای سایبری و لزوم توجه به آن گفت: درست است که آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان و فرانسه متحد به حمله سایبری و رساندن آسیب از این طریق به ایران شده اند.

وی افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری به فضای سایبری و توجه به آن بسیار است لذا در مقابل حیله وظلم دشمن باید پادزهر و سلاح دفاعی داشته باشیم، در زمان قدیم در مقابل شمشیر سپر بود ولی امروزه موشک وجود داشته و می توان در مقابل برخی ادوات جنگی حالت دفاعی داشته باشیم

باقری با اشاره به این باید در زمینه های مختلف، تخصص  و کارشناسی لازم را داشته باشیم ادامه داد: اگر در سایبری از تخصص لازم برخوردار باشیم چه در زمینه معنوی و مذهبی و چه در اقتصاد، باید تخصص لازم را برای مقابله با حمله سایبری دشمن داشته باشیم و قدرت مقاومت در زمان ضرورت وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر این تخصص و فناوری سایبری نباشد و استفاده لازم نباشد، مجبور به تسلیم خواهیم بود لذا باید به تفکرات مقام معظم رهبری ه بینشی می باشد توجه نمود و از آن برای مقاومت و ایستادگی بهره برد.

باقری با بیان این که تفکرات رهبری بینشی بوده و خبر از آینده می دهد خاطر نشان کرد:  به طوری که یکصد سال قوی تر و جلوتر از حال می باشد، قبل از انجام اقدامی از سوی دشمن، رهبری از آن خبر داشته و به مردم تاکید دارد که هوشیار باشند.

امام جمعه شاهین دژ عنوان کرد: مقام معظم رهبری 13 سال قبل بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد، و امروزه ر مقابل تحریم ها پی به این آینده نگری می بریم، لذا در بحث سایبری نیز رهبری کاملا از حیله های دشمنان اطلاع داشته ولی هزینه ای که برای این موضوع باید گذارده شود، بر اقدامات غیر ضروری صرف می شود.

وی با اشاره به این که برخی ها احساس خطری نسبت به دشمن ندارند گفت: چنین افرادی، ایران و اسلام را به خاطر کم کاری و بی توجهی خود به خطر می اندازند، فضای سایبری دارای نوآوری های بسیاری بوده و ما می توانیم با استفاده از آن ها در مقابل حملات دشمنان بایستیم، بنابراین باید توجه لازم را داشته و این فضا را نیز دست کم نگیریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید