08:57|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1396 - 01:27
کد خبر: 6730

توافقنامه کاپیتولاسیون یعنی وطن فروشی

توافق کاپیتولاسیون یعنی اختیارات ایران را از نظر حکومتی، قضایی سلب کردن و اهدا کردن این اختیارات به آمریکا که این توافق کاملا با شئونات و ارزش های اسلام و ایران مخالف بوده است.

توافقنامه کاپیتولاسیون یعنی وطن فروشی

نصرالله اسداللهی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در خصوص سالروز توافق کاپیتولاسیون گفت: توافق کاپیتولاسیون یعنی اختیارات ایران را از نظر حکومتی، قضایی سلب کردن و اهدا کردن این اختیارات به آمریکا که این توافق کاملا با شئونات و ارزش های اسلام و ایران مخالف بوده است.
وی ادامه داد: این توافق با نوعی ایران فروشی بود و امام خمینی (ره)  با آن مخالف کردند.
اسداللهی در رابطه با ضررات ناشی از این توافقنامه به ایران اظهار داشت: این توافقنامه هرگز منفعتی برای ایران نداشت و در واقع قانون و توافقنامه کاپیتولاسیون یعنی اگر یک آمریکایی در  ایران تخلفی انجام دهد ایران حق مجازات وی را نخواهد داشت و باید مجازات این فرد در خود آمریکا انجام می شد، به طور مثال اگر یک سرباز آمریکایی به مقامات ایرانی صدمه و آسیبی می زد باید در کشور خود مجازات می شد و ایران حق برخورد با وی را نداشت.
این کارشناس در پایان تاکید کرد: قانون کاپیتولاسیون یعنی ایران فروشی، که این ایران فروشی تمامی وجه ها از جمله خاک و دین و... را شامل می شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید