00:22|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1396 - 08:43
کد خبر: 6605

ورزشکاران و شهیدان اسلام ویژگی های شبیه بسیاری دارند

ورزشکارا و قهرمانان با شهدای اسلام ویژگی ها و تشابه های بسیاری دارند چرا که هردو در راه افتخار آفرینی ایران اسلامی تلاش کرده اند.

ورزشکاران و شهیدان اسلام ویژگی های شبیه بسیاری دارند

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز،سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در آئین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران المپیک جهانی، آسیایی و هیئت های ورزشی برتر کشور گفت: جمعی از سرافرازان ملت وجود دارند که عمل و حرکتشان موجب ملی شدن ایران اسلامی گشته است.

وی با اشاره به تشابه های ورشکاران و شهدای اسلام افزود: دو تشابه بین قهرمان ورزشی و قهرمانان شهدای استانمان هستند وجود دارد؛ اولا شهدای ما فدا شدند و ارزشمندترین جانشان را برای سربلندی کشور را فدا کردند، قهرمانان ورزشی نیز چنین کاری میکنند چراکه نشان بلند ملت ایران را سرافراز و سربلند می کنند تا مردم به کشور خود افتخار کنند.

خرم ادامه داد: تشابه دوم این است که همه ملت در مقابل شهدا و خانواده شده سر تعظیم فرود آورند و هیچ وقت این افراد را فراموش نخواهند کرد و همینطور قهرمانان ورزشی و ملی خود را فراموش نخواهند کرد. 

وی عنوان کرد: دو ویژگی نیز قهرمانان و ورزشکاران دارند که یکی فردی و دیگری ملی و اجتماعی است.

خرم با اشاره به این ویژگی ها اظهار کرد: هوش سرشار آنها تلاش و هوش و مشتکار آن ها ویژگی فردی آنان است و ویژگی ملی و اجتماعی الگو بودن آنها می باشد چراکه همواره در کشور بسیاری از مردم به منش و قهرمانی و شخصیت آن ها ارزش قائل اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید