07:31|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 07 تیر 1396 - 23:17
کد خبر: 6565

ستاد احیای دریاچه ارومیه باید از دانشگاه شریف تهران به دانشگاه ارومیه منتقل شود

برای حل مشکل دریاچه ارومیه اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه صرفا باید برای احیا مصرف شود.

ستاد احیای دریاچه ارومیه باید از دانشگاه شریف تهران به دانشگاه ارومیه منتقل شود

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در اعتراض به عکسی که از دریاچه ارومیه در فضای مجازی منتشر شده گفت: طبق اعلام وزارت نیرو در تاریخ 6 تیرماه 96 نسبت به 6 تیر ماه 92 حدود 18 سانتی متر سطح دریاچه ارومیه کاهش داشته است یعنی شاهد کیلومتر ها عقب نشینی درایچه ارومیه بودیم، عکس منتشر شده خلاف واقعیت و دورغ پردازی محض است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عکس ماهواره ای گرفته شد در 6 تیر ماه از دریاچه ارومیه حدود ¼ عکس منتر شده است، با توجه به اینکه در آذربایجان غربی طوفان سلماس از دشت سلماس سرعت گرفته و وارد دریاچه ارومیه می شود و به طرف تبریز، عجب شیر، بناب و آذر شاهر حرکت می کند، به این دلیل که باد از طرف غرب به شرق است.

وی ادامه داد: این طوفان که مدتی در ارومیه در منطقه جبل کندی، گوی تپه از پایین قولونجی بلند شده و به سمت نوشین شهر می آید ولی بخش عظیم این طوفان در آدربایجان شرقی، تبریز قابل مشاهده است، اگر این طوفان های نمک با سرعت بالای 120 اتفاق افتد، باعث وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی می شود.

قاضی پور افزود: اگر این طوفان با سرعت بیشتری اتفاق بیوفتد که مردم این مناطق را مجبور به خانه نشینی می کند و راه حل این مشکل این است که تمام اعتبارات که به ستاد احیای دریاچه ارومیه تعلق می گیرد فقط برای احیای دریاچه مصرف شود.

نادر قاضی پور در پایان تاکید کرد: برای حل بهتر مشکل درایچه ارومیه پیشنهاد می کنیم ستاد احیای دریاچه از دانشگاه  صنعتی شریف به دانشگاه ارومیه منتقل شود تا در محل حضور پیدا کنند، باید مدیرانی که در خط مقدم حضور دارند و درگیر مسائل و مشکلات هستند به این موضوع رسیدگی کنند و اعتبارات صرفا برای احیای دریاچه ارومیه مصرف شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید