21:07|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 23:14
کد خبر: 6498

تیم ملی شادابی همیشگی را نداشت

با توجه به این که 2 بازیکن تاثیر گذار تیم ملی والیبال ایران عادل غلامی و محمد جواد معنوی نژاد در این بازی ها به علت مصدومیت غیبت داشتند ما با ترکیب دیگری وارد زمین شدیم که این تاثیر زیادی در عملکرد تیم داشت.

تیم ملی شادابی همیشگی را نداشت

ابرهیم وطن پرست پیشکسوت والیبال ارومیه در گفت و گو با سرویس ورزشی باریش نیوز در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در بازی با آمریکا و لهستان در هفته سوم لیگ جهانی والیبال گفت: با توجه به این که 2 بازیکن تاثیر گذار تیم ملی والیبال ایران عادل غلامی و محمد جواد معنوی نژاد در این بازی ها به علت مصدومیت غیبت داشتند ما با ترکیب دیگری وارد زمین شدیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تیم ملی والیبال ایران آن شادابی و جنگندگی همیشه را در این 2 بازی ارائه نکرد و این به عنوان عامل روانی بار منفی زیادی روی تیم گذاشته بود و تیم نمی توانست بازدهی خوبی را داشته باشد.

وطن پرست در خصوص مشکلات فنی تیم اظهار داشت: خط حمله تیم ملی والیبال ایران در این 2 بازی با سرویس های تیم مقابل تقریبا نا کار آمد شد و اگر دریافت های تیم ملی والیبال به خوبی انجام می شد با توجه به وجود پاسوری با تجربه و خوب به نام سعید معروف می توانستیم بر حریف چیره شویم ولی عدم دریافت مناسب از این اتفاق جلوگیری کرد و خط حمله در تنوع پاس های سرعتی و پایپ دچار مشکل شد.

این کارشناس تصریح کرد: اکثر دریافت های تیم ایران به خط یک سوم زمین انجام می گرفت که پاسور تیم هم با توجه به این دریافت مجبور به استفاده از پاس های بلند می شد و این پاس های بلند باعث تشکیل دفاع های خوب در زمین حریف می شد.

پیشکسوت والیبال ارومیه بیان کرد: از دیگر مشکلات تیم عدم کارایی مناسب در نواختن سرویس های مناسب به سمت زمین حریف در این جدال ها بوده است؛ عدم موفقیت در این آیتم سبب تنوع در خط حمله حریف و موفقیت آن ها در خط حمله است.

وی افزود: سومین مشکل ایران در این بازی ها عدم استفاده مناسب از توپ ها برگشتی است، در حالت کلی آمار ها نشان می دهد ایران در همه آیتم ها از حریفان خود ضعیف بود بطوریکه در بازی با لهستان تیم ما 12 امتیاز فقط در بخش حمله از حریف کم داشت که برای هر ست 4 پوئن است که آمار بسیار قابل توجه و عجیبی است.

وطن پرست تصریح کرد: والیبال امروزه نیازمند زدن سرویس های قدرتی و محکم است و این جزو اولین ضروریات در انجام یک بازی خوب و پیروزی است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید