08:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1396 - 09:47
کد خبر: 6239

قهرمانی پرسپولیس و سقوط ماشین سازی قطعی شدند!

هفنه بیست وهفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با حواشی زیادی همراه بود که قهرمانی پرسپولیس سقوط ماشین سازی و خداحافظی غلامرضا عنایتی از فوتبال سرآمد اتفاقات این هفته بودند.

قهرمانی پرسپولیس و سقوط ماشین سازی قطعی شدند!

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، در هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام 8 بازی در شهرهای  تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، آبادان و اهواز برگزار شد، در رقابت های این هفته تیم پرسپولیس تهران موفق به مسجل کردن قهرمانی خود شد و ماشین سازی اندک امیدهای خود را برای بقا در لیگ برتر فوتبال ایران با شکست در بازی رو در رو از دست داد، در 8 بازی این هفته جمعا 16 توپ از روی خط دروازه ها عبور کرد که میانگین 2 گل در هر بازی برای این هفته به ثبت رسید.
پدیده مشهد 0-1 تراکتورسازی تبریز
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز بعد از چند بازی عدم موفقیت در هفته های اخیر با پیروزی بزرگ در مصاف با پدیده مشهد در ورزشگاه ثامن مشهد گامی بلند برای کسب نایب قهرمانی برداشت، تک گل تراکتورسازی را در این مسابقه محمد ابراهیمی کاپیتان سوم تبریزی های سرخ پوش به ثمر رساند، پس از مسابقات این هفته تراکتورسازی با 50 امتیاز در رده سوم و پدیده مشهد با 34 امتیاز در رده نهم قرار گرفت تا اندک امیدهای خود را برای کسب سهمیه پلی آف آسیا از دست بدهد، از دیگر نکات جالب این مسابقه اولین پیروزی تراکتورسازان در قبال پدیده در تاریخ بازی های رو در رو هست.
نفت تهران 2-2 فولاد خوزستان 
جدال شاگردان علی دایی و نعیم سعداوی دو بازیکن تیم ملی در سال های گذشته دیدار مهیج، زیبا، پر افت و خیز و پرگل بود، در ورزشگاه تختی تهران که میزبان این جدال بود هر بار که نفت با محمد قاضی به گل رسید فولادی ها با ساسان انصاری پاسخ گل را دادند تا زیباترین بازی هفته تنها به کام گلزنان دو تیم باشد و این دو گلزن قهار سروسامانی به وضعیت خود در جدول گلزنان دادند، پس از این مسابقه نفت تهران با مجموع 35 امتیاز در رده ششم و فولاد خوزستان با 32 امتیاز در رده یازدهم جدول 16 تیمی لیگ برتر فوتبال ایران قرار بگیرند.
سپاهان اصفهان 1-0 گسترش فولاد تبریز
سپاهانی ها که با سرمربی کروات و جدید خود زلاتکو کرانچار تا حدودی به دوران اوج برگشته اند بار دیگر در ورزشگاه نو نوار خودی نقش جهان اصفهان به پیروزی رسید، تک گل این مسابقه را احسان حاج صفی کاپیتان چپ پای زرد پوشان با شوتی سرکش درون دروازه فرناندو دخسوس سنگربان سیه چرده گسترشی ها قرار داد، سپاهان با کسب 3 امتیاز این بازی با 39 در رده پنجم و گسترش فولاد با قبول این شکست با 33 امتیاز همچنان در رده دهم جدول هستند.
ماشین سازی تبریز 0-2 پرسپولیس تهران
ماشین سازی تبریز در حالی که حداقل 15000 هوادار را در حمایت از خود در ورزشگاه یادگار امام تبریز می دید ولی نتوانست کاری از پیش ببرد و مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ زانو زدند. گل های پرسپولیس در این مسابقه را علی علیپور در ثانیه 30 مسابقه و مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند، سبز پوشان تبریزی با قبول این شکست به دسته یک فوتبال ایران سقوط کردند و پرسپولیسی ها با 62 امتیازی شدن قهرمانی زود هنگام خود را مسجل کردند.
استقلال خوزستان 0-0 سایپا تهران
این مسابقه که در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد برای هیچ یک از دو تیم آن طور که باید و شاید حساس نبود خوزستانی ها از کسب سهمیه آسیا نا امید شده اند و در سوی مقابل هم سایپا تا حدودی خیالش از بقا در لیگ برتر راحت است، استقلال خوزستان با کسب این یک امتیاز با 34 امتیاز در رتبه هشتم و سایپا نیز با 29 امتیاز در رده سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفتند.
پیکان تهران 1-2 ذوب آهن اصفهان
ذوب آهنی ها که بعد از چند هفته ناکامی دوباره روند پیروزی های خود را هم در آسیا و هم در لیگ برتر از سر گرفته اند. برای ذوب آهن مرتضی تبریزی و جری ریکاردو بنگستون و برای پیکان جوان شایسته این تیم سیامک نعمتی گلزنی کردند، ذوب آهن با کسب 3 امتیاز این دیدار با 39 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان در رده چهارم جدول و شاگردان سفید پوش مجید جلالی با 35 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفتند.
صنعت نفت آبادان 1-1 سیاه جامگان مشهد
جدال میان این دو تیم بسیار جالب و زیبا بود همیشه نبرد میان فیروز کریمی و اکبر میثاقیان جالب و جنجالی بوده است، در ورزشگاه جهان پهلوان تختی آبادان دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند که وحید عسگری هافبک سیاه جامگان زننده هر 2 گل این مسابقه بود که یک توپ را وارد دروازه حریف و یک توپ را وارد دروازه خودی کرد، سیاه جامگان با 24 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و به شدت خطر سقوط را احساس می کند و همچنین آبادانی های فوتبال بلد با 30 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفتند.
استقلال تهران 2-1 صبای قم
استقلال تهران با کسب پیروزی در جدال حساس مقابل صبای قم در ورزشگاه آزادی تهران امیدهای خود را برای نایب قهرمانی افزایش داد، امید ابراهیمی با 2 گلی که به ثمر رساند زنده کننده امیدهای استقلالی ها بود و تک گل صبای قم را کیوان امرایی به ثمر رساند. در این مسابقه حنیف عمران زرد با دریافت 2 کارت زرد از زمین اخراج شد، استقلال تهران با کسب 3 امتیاز حساس این مسابقه با 51 امتیاز در رده دوم و صبای قم با 25 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده بندی ایستادند، همچنین در پایان این بازی رضا عنایتی بازیکن 40 ساله صبای قم از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و کفش های خود را آویخت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید