10:33|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1396 - 14:01
کد خبر: 6227

پدر زحمت کش خانواده است/قدردان پدران خود باشیم

فرزند در رابطه با پدر و مادر وظیفه خیرخواهی دارد و باید از خداوند برای آن ها طلب رحمت، مغفرت و آمرزش کند.

پدر زحمت کش خانواده است/قدردان پدران خود باشیم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، روز پدر در تقویم جمهوری اسلامی ایران مصادف با ولادت حضرت علی(ع) امام اول شیعیان جهان است، هر چه پدر بگوییم کم است، پدر زحمت کش خانواده است، پدر نان آور خانواده است، پدر در واقع تنها قهرمانی است که بر روی سکو نرفته است، پدر یعنی عشق و دلدادگی، پدر یعنی ایجاد محبت و آرامش در خانواده.

زندگی بسیاری از ما به وجود پدر در خانواده بستگی دارد اگر پدر نباشد زندگی ما رنگ و بوی اصلی و خوب خود را از دست می دهد و آنگونه که باید زندگی دلچسب باشد نیست، پس بیایید تا زمانی که هستیم قدردان پدران خود باشیم.

مسئله پدری بسیار مسئله جدی و سختی است و موفقیت در آن مستلزم آگاهی، فداکاری و اخلاق و اعتماد است، به فرموده پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) پدر مسئول است، او مسئول است آرامش و اعتماد را درون خانواده بیاورد، او مسئول است اعتماد همه اعضا خانواده را کسب کند و خانواده را به سوی اهدافی الهی و زندگی در سیره پیامبر و امامان رئوف هدایت کند.

پدر یک خانواده همانند مسئول و رهبر یک جامعه است، خانواده یک جامعه کوچک است که توسط پدر اداره می شود، پدر مسئول دادن آگهی های لازم و پرورش فرزندان است. از نظر کودک پدر است که همه چیز را می داند و به همه سئوالات پاسخ می دهد و اوست که دریچه ای از اطلاعات به روی فرزند خود باز می کند و شاید این احساسات کودک نسبت به پدر اغراق آمیز باشد ولی از این حرف ها می توان یافت که پدر نشان اعتماد و بزرگی در خانواده است.

پدر یکی ازارکان اصلی واساسی خانواده است و دلگرمی همه اعضا خانواده از مادرخانواده تا فرزندان برای پیشبرد کارها محسوب می شود و اوست که با تمام وجود خود صبح تا شب برای کسب روزی حلال تلاش می کند، همه ما از همان دوران ابتدائی و تحصیل یاد گرفته ایم که بابا نان آورد پس از این متن می توان استنباط کرد که پدر چه اندازه برای خانواده مهم است و تکیه گاهی بزرگ برای خانواده محسوب می شود.

در مورد جایگاه پدر می توان گفت چه ارزش و مقامی بالاتر و بهتر از مقام پدراست، جایگاهی که خداوند وظیفه پروراندن و رشد کودکان را به آنان محول کرده است. مقام پدر مقام مشارکت فعال در تعیین سرنوشت جامعه است، اگر خیر و صلاحی نصیب جامعه شود به آن علت است که پدران در امر تربیت و صلاح نسل تلاش های مفید و هدف داری انجام داده اند و نسلی پاک و شایسته پرورانده اند و تاثیر بسیار زیادی بر جامعه و آینده کشور گذاشته اند.

اصل به رعایت حکم پدر است و بی اجازه او نمی توان در واجبات قدم برداشت، فرزند حق اهانت به پدر را ندارد، فرزند وظیفه دارد بال رحمت و مهربانی خود را زیر پای پدر و مادر بگستراند.

فرزند در رابطه با پدر و مادر وظیفه خیرخواهی دارد و باید از خداوند برای آن ها طلب رحمت، مغفرت و آمرزش کند، پدر در رابطه با امر تعیین سرنوشت برای فرزند حق الویت دارد و عاق والدین بوی بهشت را نمی فهمند، حرمت پدر حرمت خداست و نمیتوان آبروی پدر را زیر سوال برد و شخصیت او را خدشه دار کرد.

 چه سزاوار و شایسته است که روز میلاد مولای متقیان امیرمومنان علی (ع) که از سلسله بزرگترین، مهربانترین و بهترین پدران است به نام روز پدر برگزیده شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید