22:30|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 21 فروردین 1396 - 11:30
کد خبر: 6226

دیوار خانه کعبه برای به دنیا آمدن امام علی(ع) شکافیده شد

در بین مردها اولین کسی که بر رسالت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ایمان آوردند امام علی (ع) بودند.

دیوار خانه کعبه برای به دنیا آمدن امام علی(ع) شکافیده شد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در مورد زمان و مکان ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بیان کردند: حضرت علی (ع) سی سال بعد از حادثه عام الفیل که در آن ابرهه با سپاهیان خود به سوی کعبه حمله کردند در سیزدهم ماه رجب به دنیا آمدند و به نقل از سعیدابن جبیردر محل خانه خدا دیوار شکافیده می شود و مادر گرامی امام علی (ع) فاطمه بنت اسد وارد خانه خدا شده و در آنجا حضرت علی (ع) را به دنیا آوردند و 3 روز بعد از آنجا خارج می شود.

وی در رابطه با نام گذاری ایشان اظهار داشت: مادر گرامی ایشان نام حیدر را برگزیدند و پدرگرامی ایشان نیز نام علی را برای امام اول شیعیان انتخاب نمودند همچنین پیامبر(ص) نام علی را برای ایشان در نظر گرفتند.

حجت الاسلام دیرباز درباره القاب امام علی (ع) عنوان کرد: امیرالمونین، امام المتقین، سیدالمومنین و خیر البشراز القاب مبارک امام علی (ع) هستند.

نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری درباره ویژگی ها و اعمال زندگی امیرالمومنین علی (ع) گفت: در بین مردها اولین کسی که بر رسالت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ایمان آوردند امام علی (ع) بودند، امیرالمونین همواره یار و یاور پیامبر بودند و حتی چندین بار به دوش پیامبر رفته و در شکستن بت ها به پیامبرکمک کردند، در زمان هجرت هنگامی که کفار قریش تصمیم برشهادت پیامبر گرفته بودند امیرالمونین به جای پیامبر در بستر وی استرحت کردند و در حمله کفار قریش در جای پیامبر با امام علی (ع) مواجه شدند.

وی در رابطه با جنگ هایی که امام علی (ع) حضور داشتند یادآور شد: امیرالمومنین در تمامی غزوات حضور داشتند، در زمان جنگ احد وقتی که بسیاری از یاران پیامبر وی را ترک کردند امیر المونین بود که تا آخرین لحظه پیامبر را یاری کردند، در فتح قلعه خیبرنیز در کشتن مرحب خیلی شهامت داشتند، روایت است که مادر مرحب از زمان کودکی به او گفته بود که طالع بینی ها نشان می دهد که نباید با شخصی به نام حیدر بجنگی و در زمان شروع جنگ مرحب از امیرالمومنین نام وی را می پرسد که حضرت علی (ع) خود را حیدر معرفی می کند و مرحب پهلوان نامی یهودی ها می ترسد ولی با خود گفت از کجا این حیدر آن حیدر باشد و به مصاف امیرالمومنین آمد و امام علی (ع) با ضربه ای هولناک مرحب را زمین گیر کردند.

حجت الاسلام دیرباز درباره فعالیت های اجتماعی و اقتصادی امام علی (ع) گفت: از جمله فعالیت های اقتصادی و اجتماعی امیرالمومنین آبادانی اطراف مدینه، ایجاد کشاورزی و کاشتن نخل همراه با عبادت و ترویج اسلام و دستگیری از مددجویان بودند.

 وی درباره احادیثی که پیامبر درباره امام علی (ع) بیان کرده اظهار کرد: علی برادرمن در دنیا و آخرت است و همچنین من شهر علم هستم و علی در ورودی آن است.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی درباره درسی که می توان از شخصیت امام علی (ع) گرفت عنوان کرد: در ابعاد مختلفی می توان از امیرالمومنین درس گرفت، در بعد معنوی درس دین پرستی و عبادت خداوند و خداپرستی، در بعد اجتماعی ساده زیستی و حساسیت و مراقبت از مسئولان و تربیت فرزندان صالح و همچنین از شجاعت و مردانگی ایشان می توان درس های زیادی گرفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید