13:08|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1396 - 10:39
کد خبر: 6208

احداث مسجد در دین اسلام با ارزش‌ترین کارها است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که در دین اسلام احداث مسجد از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: از نظر ساختمان ظاهری بین مساکن معمولی و مساجد فرق چندانی نیست اما وقتی بر آن صیغه مسجد خوانده شود تبدیل به مکان مقدسی می‌شود که هر فردی با هر شرایطی اجازه ورود به آن را ندارد.

احداث مسجد در دین اسلام با ارزش‌ترین کارها است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی عصر دیروز  در مراسم افتتاح مسجد امام حسین (ع) روستای بالستان، اظهار داشت: ایجاد مسجد در روستاها و مناطق مختلف با همت مردم مایه افتخار و خرسندی است، چرا که سال‌های سال در این مساجد عبادت خدا صورت گرفته و جملگی در اجر آن مشارکت دارید.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: در دین اسلام احداث مسجد از اهمیت بسزایی برخوردار است، از نظر ساختمان ظاهری بین مساکن معمولی و مساجد فرق چندانی نیست اما وقتی بر آن صیغه مسجد خوانده شود تبدیل به مکان مقدسی می‌شود که هر فردی با هر شرایطی اجازه ورود به آن را ندارد.
وی توضیح داد: اهمیت مسجد سازی در دین اسلام به حدی است که در روایات ساخت مسجدی به‌اندازه لانه پرنده‌ای در عالم آخرت تبدیل به قصری در باغ بهشت می‌شود و مراد از این حدیث مشارکت حداقلی در ساخت مسجد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی به اهمیت دعوت و تشویق مردم برای ساخت مساجد، ادامه داد: بر اساس روایتی انسان وقتی از دنیا می‌رود دست او از هر منفعتی در دنیا قطع می‌شود مگر سه چیز؛ علمی که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند، فرزند صالحی که پس از مرگ والدین برای او استغفار می‌کنند و صدقه جاریه.
وی اضافه کرد: شیخ عباس قمی 70 یا 80 سال پیش از دنیا رفته‌اند اما کتابی نوشته‌اند که الان در همه جای کشورهای اسلامی شیعیان و مسلمانان زیارت‌نامه‌ها و دعاهای وارد شده در این کتاب را می‌خوانند.

امام‌جمعه ارومیه افزود: تفسیر المیزان علامه طباطبایی یکی از بهترین تفاسیر است که در 20 جلد تهیه‌شده است و پس از نوشتن آن فردی در خواب دید که پدر ایشان از خیرات نکردن علامه در حق وی گلایه می‌کند و علامه طباطبایی پس از شنیدن این خبر ثواب نوشتن تفسیر المیزان را به پدر خود بخشیدند.
وی گفت: مسجد مصداق بارز صدقه جاریه است که پس از مرگ انسان نیز ثواب احسانی که کرده است به‌حساب او ریخته می‌شود، هرچند سال که در فضای مسجد نماز خوانده، قرآن تلاوت شده، احسان داده و برای امام حسین (ع) عزاداری کنند سازنده‌های مسجد از ثواب آن هر کس به‌اندازه‌ای که کمک کرده است ثواب می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه باید به چنین مباحثی اهمیت داد به‌ویژه مسجد که محل سر به سجده نهادن انسان در پیشگاه الهی است، ادامه داد: در محضر رسول گرامی اسلام (ص) فردی تا هفت سال خدمت کرد و حضرت فرمودند که از من به خاطر خدماتی که انجام داده‌ای چیزی بخواه و وی شفاعت حضرت و ورود با ایشان به بهشت را طلب کرد که نشان از ذکاوت او است.
گفتنی است، مسجد فوق با زیربنای هزار مترمربع با هزینه کرد 850 میلیون تومان توسط خیرین، مردم روستا و نهادهای مختلف ساخته‌شده است، ظهر امروز با سخنرانی و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه افتتاح شد.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید