14:14|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 09 فروردین 1396 - 11:22
کد خبر: 6188

ایران در یک قدمی روسیه

تیم ملی فوتبال ایران با گلزنی مهدی طارمی ستاره این روزهای تیم ملی با پیروزی مقابل چین قدمی بزرگ برای صعود به جام جهانی روسیه برداشت.

ایران در یک قدمی روسیه

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، در هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال در منطقه آسیا ۳ مسابقه در گروه B انجام پذیرفت که در مهم ترین بازی ایران با تک گل مهدی طارمی مقابل اژدهای سرخ پوش شرق آسیا پیروز شد و امید خود را برای صعود بیش از پیش کرد.
در این مسابقه که در حضور بیش از ۹۰ هزار هوادار تیم ملی برگزار شد، کارلوس کیروش سرمربی تیم فوتبال، ایران را با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، ووریا غفوری، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امیدابراهیمی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مسعودشجاعی و رضا قوچان نژاد به مصاف شاگردان مارچلو لیپی سرمربی باتجربه چینی ها فرستاد.
یوزهای ایرانی در این بازی با ۵۶.۶ درصد مالکیت توپ در مقابل ۴۳.۴ درصد چین، ۱۲ شوت به سمت دروازه ایران در مقابل تنها ۵ شوت  چینی ها و برتری مطلق در دیگر آیتم ها فوتبال ناب خود را به حریف پرهزینه و متمول خود دیکته کرد.
مسعود شجاعی کاپیتان این بازی تیم ملی که بارها با پاس های در عمق خود خط دفاعی چین را آزار داد به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.
در دیگر بازی های این مرحله کره جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سءول با یک گل از سد سوریه گذشت و ازبکستان نیز با نتیجه مشابه قطر را از پیش رو برداشت.
در پایان این روز تیم های ایران، کره جنوبی، ازبکستان، سوریه، چین و قطر به ترتیب با ۱۷، ۱۳، ۱۲، ۸، ۵ و ۴ امتیاز در رده های اول تا ششم گروه B قرار گرفتند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید