21:41|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1395 - 11:47
کد خبر: 6150

تحلیل سوپر لیگ والیبال مردان ایران

سوپرلیگ والیبال ایران با قهرمانی دوباره تیم بانک سرمایه تهران و سقوط تیم های شهرداری اراک و هاوش گند به دسته یک والیبال ایران به اتمام رسید.

تحلیل سوپر لیگ والیبال مردان ایران

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز، سی امین دوره سوپرلیگ والیبال ایران از روز چهارشنبه ۲۸ مهر با نام جام شهدای منا برگزار شد. در این دوره از مسابقات ۱۲ تیم حاضر بودند، از این ۱۲ تیم ۵ تیم از استان تهران، ۲ تیم از مازندران و پنج تیم از از استان های دیگر حضور داشتند.
در دور گروهی این مسابقات هر تیم با انجام ۲۲ بازی رفت و برگشت به کار خود پایان دادند. در این مرحله سقوط تیم های شهرداری اراک و هاوش گنبد به دسته یک والیبال ایران قطعی شد و تیم های عمران ساری و پارسه تهران با ایستادن در رتبه های ۹ و ۱۰ جدول از سقوط به دسته یک رها شدند ولی از صعود به مرحله پلی آف نیز بازماندند.
هشت تیم صعود کرده به پلی آف از ۲۰ بهمن رقابت خود را از سر گرفتند، در مرحله یک چهارم نهایی تیم های بانک سرمایه و پیکان به راحتی خود را به مرحله بعدی رساندند ولی تیم های سایپا و شهرداری ارومیه به سختی از سد متین صالحین ورامین و کاله مازندران عبور کردند، در پایان این مرحله ۴ تیم متین ورامین ، کاله مازندران، خاتم اردکان و شهرداری تبریز با قبول باخت رتبه های پنجم تا هشتم را کسب کردند و ۳ تیم تهرانی بانک سرمایه، پیکان و سایپا به همراه تیم شهرداری ارومیه به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.
در جمع چهار تیم برتر پیکان تهران و بانک سرمایه تهران دو غول فعلی والیبال ایران از سد شهرداری ارومیه و سایپا تهران عبور کردند و به فینال راه یافتند، در دیدار رده بندی شهرداری ارومیه در دو بازی سایپا را از پیش رو برداشت و به مقام سوم بسنده کرد تا از قهرمانی باز هم دور باشد در فینال نیز بانک سرمایه ای ها با بردی قاطع مقابل پیکان بر بام والیبال ایران ایستادند.

لیگ امسال ایران کم و کاستی های فراوانی داشت، در شروع مسابقات فدراسیون و سازمان لیگ اجازه حضور به تیم های بدهکار را نداد در ادامه لیگ برخی تیم همانند پارسه تهران و متین صالحین ورامین را از گردونه مسابقات حذف کرد ولی دوباره خود سازمان لیگ این دو تیم را به مسابقات بازگرداند.
سازمان لیگ در ادامه چندین بار تیم های مختلف را تهدید به منع از حضور در مسابقه کرد ولی در این عمل ناموفق ظاهر شد، تیم شهرداری ارومیه هم از این قاعده مستثنی نبود و چندین بار توسط فدراسیون والیبال و سازمان لیگ تهدید شد ولی این تیم به مسابقات ادامه داد و در نهایت به مقام سوم دست یافت.
سوپر لیگ والیبال ایران بازدهی خوبی نیز داشت،یکی از این موفقیت ها آشتی تماشاگران و هواداران با سالن های مسابقه بود، مسابقاتی که در ارومیه، ورامین، آمل، تبریز و گنبد برگزار می شد هواداران پرشوری را به سالن مسابقه می کشاند  که سرآمد آن سالن ۶۰۰۰ غدیر ارومیه بود که در هر بازی مملو از جمعیت و عاشقان والیبال می شد، بازدهی مفید دیگر لیگ امسال معرفی جوانان خوب به والیبال که می توانند آینده سازان تیم ملی باشند بازیکنانی مثل امیرحسین اسفندیار و جواد کریمی که از او به عنوان سعیدمعروف آینده یاد می کنند از کاله مازندران، مرتضی شریفی و میلادحمیدی از شهرداری ارومیه، سلیم چپرلی از پیکان تهران و چندین و چند بازیکن جوان دیگر که هر یک به نوبت خود می تواند آینده والیبال ایران را تامین کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید