14:20|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1395 - 19:08
کد خبر: 6144

اقتدار و افتخار استان ما شهید مهدی باکری در کنار دیگر شهدا است

فعال گفت: امروز امنیت و آرامش کشور را مدیون شهدا هستیم و باید قدر مادران شهدا را بدانیم چون ایثار و مجاهدت را به فرزندانشان آموختند.

اقتدار و افتخار استان ما شهید مهدی باکری در کنار دیگر شهدا است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، مهدی فعال در همایش تجلیل از مادران شاهد و ایثارگران اظهار داشت: تقدیم 12 هزار شهید در راه دفاع از انقلاب اسلامی و کشور توجه به وصیت نامه‌های شهدا مشخص می‌کند که این عزیزان در راه پیروی از ولایت و دفاع از وطن جانشان را فدا کرده‌اند که این جای تقدیر و توجه بیشتر به مادران این عزیزان را دارد.

وی در ادامه ابراز کرد: نگاهی به توصیه‌های شهدا که در قالب وصیت نامه‌های آنها آمده است، مشخص می‌کند که جوانان امروز چه وظیفه‌ای در قبال جامعه و کشور دارند و این تنها با توجه به سیره و منش شهدا در جامعه امروزی ما امکان پذیر خواهد بود.

مدیر کل بنیاد شهید آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر بخواهیم در جامعه افراد صبور را مشخص نماییم یقینا یکی از نمونه‌های عینی آن مادران شهداء هستند که با صبر و توکل بر خداوند متعال لحظات سخت نبودن و دوری فرزندانشان را تحمل کرده و باید ضمن گرامیداشت شهدا توجه ویژه‌ای به ساحت این مادران توسط مسئولان شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز دشمن به دنبال فرهنگ زدایی و اقداماتی علیه ارزش‌های کشور در جامعه است که تنها راه برون رفت از این ماجرا فرصتی به نام ایثار و شهادت بوده چرا که مصون ساز بزرگی در علیه فشارها و هجمه‌ها خواهد بود.

فعال در پایان درباره جایگاه شهیدان در جامعه تاکید کرد: امروز اقتدار و افتخار استان ما در کشور شهید مهدی باکری در کنار دیگر شهدا است که توانسته امنیت امروز را در منطقه‌ای که به دست تروریست‌ها و مستکبرین به جنگ افتاده است حفظ کند و قرار بر ادامه این مسیر باشد که باید از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را گرامی بداریم.

حجت الاسلام جواد ارجمندی  نیز در این مراسم گفت: فرزندان صالحی که توسط هر پدر و مادری تربیت شود مایه‌ی سعادت و عزت هر خانواده است به خصوص اگر این فرزندان در راه اسلام و وطن جان خود را فدا کرده و به درجه رفیع شهادت برسند و این مسئولیت بزرگی بر گردن این خانواده ها دارد تا بعضی از مواقع که اتفاقاتی پیش می‌آید صبر انقلابی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر امروز معتقد هستیم که مادران و همسران شهداء الگوی جامعه هستند بخاطر همان روحیه انقلابی آنها است که حتی بعد از شهادت فرزندانشان ذره‌ای کاسته نشده و بیش از پیش شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی این خانواده‌ها هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید