20:59|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1395 - 12:09
کد خبر: 6140

یکصد دستگاه اتوبوس خریداری می شود/هرهفته کمیته انضباطی برای رانندگان متخلف تشکیل می شود

در سال جدید با توجه به افزایش نرخ تورم و همچنین افزایش هزینه ها، کرایه اتوبوس ها افزایش می یابد.

یکصد دستگاه اتوبوس خریداری می شود/هرهفته کمیته انضباطی برای رانندگان متخلف تشکیل می شود

 ناصرسعیدآبادی مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: سازمان اتوبوس رانی ارومیه و حومه با توجه به وضعیت ذاتی خود مبنی بر حمل و نقل مسافران شهری در خطوط مختلف همانند سالهای گذشته در آستانه ورود به سال جدید، با بکار بستن تمام امکانات و توانایی های خود تلاش مضاعف می نماید تا ناوگان اتوبوسرانی به نحو احسن در ایام نوروز و روزهای پایانی سال خدمات دهی مطلوب و شایسته ای را به مسافران عزیز و میهمانان نوروزی ارائه نماید که مهمترین این اقدامات عبارتند از: 
۱. مرمت، نظافت و رنگ آمیزی تمام سایه بانهای ایستگاه های اتوبوس سطح شهر
۲.استقرار هفت سایه بان ایستگاه اتوبوس در نقاط مختلف شهر
۳. نصب بنر خیرمقدم به مسافران نوروزی در جلوی اتوبوس ها و ایستگاه های اتوبوس 
۴.شستشو و نظافت داخلی و بیرونی تمام اتوبوسهای بخش دولتی و خصوصی
۵. آماده باش کامل تمام نیروهای خدمات فنی، نظارتی ناوگان در ایام نوروز 
۶.افزایش یک دستگاه گشت موتوری به واحد بازرسی و نظارت سازمان 
۷. فعالیت بیش از ۲۵ نفر نیرو  بازرسی و نظارت سازمان
۸. تخصیص اتوبوسهای فوق العاده برای سرویس دهی در مسیرهای جاده بند، دهکده های چی چست، جاده امام زاده، باغ وحش و... 

مدیرکل سازمان اتوبوسرانی ارومیه در رابطه با ناوگان حمل و نقل جدید اظهارداشت: با توجه به حمایت های شورای اسلامی شهر و مساعدت های شهرداری تعداد یکصد دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل ارومیه می شود که این کار در حال نهایی شدن می باشد.
وی افزود: در صورت عدم بروز مشکلات ترخیص از کارخانه تعدادی از این اتوبوس ها تا عیدنوروز و بقیه نیز  تا اردیبهشت  ماه تحویل سازمان خواهد شد و قرارداد بقیه اتوبوسها نیز متعاقبا انجام خواهد یافت.

سعیدآبادی در مورد عمر ناوگان حمل و نقل ارومیه عنوان کرد: عمر ناوگان حمل و نقل شهر ارومیه بطور میانگین ۱۱ سال می باشد و می توان گفت قریب به شصت درصد از اتوبوسهای ناوگان فرسوده و مستهلک هستند که با اجرای طرح بازسازی اتوبوس ها که امسال ۸۶ دستگاه از اتوبوس ها دولتی و خصوصی بازسازی شدند و انشاالله با حمایت های مالی شهردار بتوانیم یکصد دستگاه دیگر از اتوبوس ها را در سال جدید مورد بازسازی قرار دهیم.

این مقام مسئول در مورد پروژه بی آر تی اظهار داشت: یکی از ملزومات اساسی داشتن زیرساخت لازم مثل خیابان عریض می باشد که بتوان ضمن جداسازی مسیر ویژه اتوبوس مسیر لازم برای تردد سایر وسایل نقلیه فراهم ساخت.
وی افزود: متاسفانه در شهر ارومیه به جهت کم عرض بودن خیابان های اصلی عملا اجرای این طرح در سال های گذشته میسر نگردید و هم اکنون مقدمات طرح تراموا برای تسهیل در امر حمل و نقل مسافر شهری در حال اجرایی می باشد .
ناصر سعیدآبادی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه و حومه روزانه بیش از یکصد و هفتاد هزار نفر مسافر در سطح شهر و حومه را جا به جا می نماید.

وی در رابطه با تخلفات اتوبوس ها تصریح کرد: توقف اتوبوس خارج از مسیر برای سوار یا پیاده نمودن مسافر قطعا تخلف محسوب و در صورت مشاهده طبق جدول تخلفات رانندگان اتوبوسهای شهری اعمال قانون می شوند.
سعیدآبادی افزود: شهروندان عزیز هم باید با توجه به قوانین مربوطه به اتوبوسهای شهری از اصرار به توقف اتوبوس خارج از مسیر پرهیز نمایند و یا از توقف در خارج از ایستگاه ها برای استفاده از اتوبوس خودداری کنند و با فرهنگسازی این موضوع بتوانیم مقررات استفاده از اتوبوس های شهری را رعایت نماییم.
مدیرکل سازمان اتوبوسرانی ادامه داد: دریافت هرگونه مبلغ اضافی نیز تخلف محسوب می شود و در صورت ارایه گزارش توسط شهروندان عزیز و یا احراز تخلف برای بازرسان سازمان  به شدت برخورد و در کمیته انضباطی که هر هفته برای رسیدگی به تخلفات رانندگان اتوبوس ها تشکیل می گردد و رای لازم صادر و اجرا می گردد.

مدیرکل سازمان اتوبوسرانی  در مورد افزایش کرایه اتوبوس ها در سال ۹۶ نیز گفت: قطعا با افزایش تورم در هر سال به میزان افزایش هزینه ها کرایه حمل و نقل مسافران شهری نیز متناسب با آن افزایش می یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید